Az Európai Parlament engedélyezte, hogy az autósok 15 európai országban közlekedhessenek a Ford BlueCruise, kézhasználat nélküli vezetéstámogató technológia segítségével – jelentette be a Ford. Mostantól több mint 133 000 kilométernyi autópályaszakaszon használhatják a rendszert az autósok. A cég honlapja szerint Németország, Spanyolország, Olaszország, Franciaország stb. mellett Magyarországon is működik a rendszer. Térképes bemutatójuk szerint hazánkban, az M1, M3, M5, M6, M7 autópályákon használható.
A technológiát 2023-ban vezették be Nagy-Britanniában, most viszont már Svédországból úgy el lehet jutni Olaszországba, hogy közel 3000 kilométeren és több mint 25 órán keresztül nem kell kormányoznia a sofőrnek.
Aktiválása után a BlueCruise az útburkolati jelek, a sebességjelző táblák és a forgalom monitorozásával vezérli a kormányzást, a gyorsítást, a fékezést és a sávtartást, megfelelő követési távolságot tartva. A nagy sebességű autózás mellett, közlekedési dugóban akár állóra is fékezi az autót.
Ez a rendszer kettes szintű önvezetést kínál, azaz az autó átveszi a kormányzást és a sebesség szabályozását, de a sofőrnek folyamatosan felügyelni kell, és szükség esetén át kell vennie az irányítást. Ezért az utastérbe beépítettek egy kamerát, amely ellenőrizi a volán mögött ülő ember fejtartását és szemmozgását (még akkor is, ha napszemüveget visel), ellenőrizve, hogy a vezető figyelme nem kalandozik el.
A vásárlók 90 napon át ingyenesen próbálhatják ki a technológiát, utána éves, vagy havi előfizetéssel lehet használni, ami bármikor lemondható vagy újraindítható. Bár azt gondolhatnának, hogy óriási újdonságról van szó, a Ford adatai szerint már több mint 420 000 olyan Ford és Lincoln fut világszerte az utakon, amelyeket felszereltek a BlueCruise rendszerrel, és ezeket az autókat eddig mintegy 342 millió kilométernyi távon vezették kézhasználat nélkül a tulajdonosaik. Vélhetően ezek főként az amerikai és kanadai autósok voltak. Európában egyelőre a Mach-E modell vásárlói vehetik igénybe a szolgáltatást.