Az autóiparban, de még a versenysportban is hosszú évtizedek óta jelen lévő Recaro 1906-ban kezdett el foglalkozni például ülések gyártásával, ami azt jelenti, hogy közel 120 év után zárulhat le egy korszak, ugyanis a hét elején a német gyártó csődöt jelentett – írja az Autocar értesüléseire hivatkozva a Drive.
Miután a Recaro benyújtotta a csődeljárási kérelmet, az ügyben illetékes német bíróság ideiglenes vagyonkezelést rendelt el – a jelentések szerint hideg zuhanyként érte a fizetésképtelenség híre a vállalat 215 dolgozóját, akik most csalódottak, mert a vállalat „gazdasági stabilitása” érdekeit szem előtt tartva éveken át más juttatások mellett a fizetésemelésükről is lemondtak. Az őket képviselő szakszervezet, az IG Metall – a nagyobb átláthatóság reményében – a napokban találkozni fog a cégvezetés képviselőivel.
A csődeljárás nem befolyásolja a vonat- és repülőülések, valamint a játékszékek gyártását, mivel az autóülések gyártásáért felelős ágazat – a cégcsoportból kiválva – 2020 elején az amerikai székhelyű magánbefektetési társaság, a Raven Acquisitions kezébe került.
Fennállása során számos ismert autógyártó, köztük az Aston Martin, a BMW, a Ford, a Porsche, a Subaru, a Toyota és a Volkswagen beszállítója volt a Recaro, mely 1965-ben dobta piacra az első sportülését. A német gyökerekkel rendelkező vállalat két évvel később bemutatta az első közúti használatra alkalmas kagylóülést, amit számos más újítás követett a következő évtizedek során.