Azt követően, hogy 2024 januárjában a Tokiói Autószalonon tanulmányautóként beharangozta, elkészült a Honda Civic sportos változata, az RS szériakivitele is. A nemzetközi sajtóban megjelentek az első képek és információk a modellről.
Látványra ugyanaz az autó, amit tanulmányként megismerhettünk, megkapta azt áttervezett lökhárítót, amelyet a Civic többi változatára is bevezetnek ősztől. Ugyanakkor az RS a különleges emblémákkal, a sötétebb díszítésekkel és a fekete 18 colos kerekekkel jelzi egyediségét. Abban is különbözik a hibrid (e:HEV) változattól, hogy a lökhárítóban valódi kipufogóvégeket kapott.
Ezzel nem feltétlenül ér véget a sportosítás, mert rendelhető hozzá a Civic Type R-re emlékeztető nagy méretű szárny, illetve a tulajdonosok választhatnak alternatívaként egy diszkrétebb kacsafarok spoilert is. További opciók közé tartoznak kisebb lökhárítótoldatok, valamint a hűtőrács és a lökhárító alsó beömlőnyílásának sportos díszítése.
Motorja 1,5-ös turbófeltöltővel támogatott benzinmotor, amelyhez hatfokozatú, kézi váltó kapcsolódik. Részben ez utóbbi teszi különlegessé, hiszen az e:HEV automata váltós, mellette a Type R-ben szerepel kézi váltó.
Belül a Honda tervezői piros betéteket tettek a műszerfalra és az ajtókártyákra, amelyek kontrasztot alkotnak a sötét színű kárpitozással. Ami még fontosabb, hogy a Honda Civic RS az egyetlen olyan felszereltség, amelyet hatfokozatú, kézi sebességváltóval kínálnak a japán piacon, mivel a többi modell CVT-váltóval készül. A motor 180 lóerős, maximális nyomatéka 240 Nm.
Nemcsak szimplán kapott egy kuplungot és váltót az autó, de könnyített lendkerékkel és a válást segítő fordulatszám-szabályzóval is ellátták, ez utóbbi visszaváltáskor segíti a kapcsolást. Ezen túlmenően módosítottak a kormányművön, változtattak a stabilizátoron és a rugókon, de a fékeket is nagyobbra cserélték.
Utasterében nyilván manuális váltókart látunk, mellé alumínium pedálsort ad a gyártó. A sportos hangulatot pedig vörös díszítések fokozzák, amelyekből jutott a műszerfalra, az ajtókarra és a kormányra is.
Mind a felfrissített e:HEV, mind az RS ősszel kerül forgalomba Japánban, az Európai forgalmazásról egyelőre nincs információnk.
Tavaly teszteltük a Honda Civic csúcsváltozatát, a Type-R-t. Olvasd el, mit írtunk a frenetikus sportautóról: