Idén ünnepli 121. születésnapját az AC Cars, ami persze ebben a formában nem állja meg a helyét, hiszen a cég számos jogelődön, név- és tulajdonosváltáson át jutott el jelenlegi létezési formájáig. A manufaktúra 2009-ben mutatta be a legendást AC Cobra Corvette-motoros utódját, most pedig elkészült egy olyan verzió, amely soha nem is létezett: az AC Cobra kupé kivitele.
Illetve dehogynem létezett: a gyártó 1964-ben az A98 alvázszámú kupéval indult Le Mansban, de az egyedi fejlesztésű modellnek nem volt folytatása, és pláne nem volt utcai változata.
Ahogy akkor, a Coupé most is a Roadster módosított alapjaira, de azzal azonos méretekben (2570 mm tengelytáv, 4225 mm hosszúság, 1980 mm szélesség) készül. A tömegelosztást 50:50 százaléknak, a menetkész tömeget 1450 kg-nak prognosztizálja a gyártó; ezek az értékek a gyártás beindításáig még változhatnak.
Az 1964-es versenyautótól nemcsak csinos (és aerodinamikailag hatékony) kacsafarkát örökölte meg a zárt karosszériás utód, hanem motorsportkötődését is: a modell első körben (2025 végétől) versenykivitelben lesz elérhető. A 99 példányban gyártandó Clubsport Edition a bevált V8-as motor 810 lóerős verzióját kapja meg.
Később két visszafogottabb verzió is készül majd, 456 lóerős szívómotorral, illetve 730 lóerős, kompresszoros V8-assal. Az indulóár nettó 325 ezer angol font, azaz 151 millió forint körül alakul majd, az érdeklődők a cég weboldalán már foglalhatnak a gyártásból.