Ha kevés a korábban bemutatott ID.3 GTX 285 lóereje (210 kW), mostantól nem kell kompromisszumot kötni: itt az ID.3 GTX Performance, amely 30 extra kilowattot, azaz összesen 326 lóerőt ad le, méghozzá összkerékhajtás nélkül, csupán a hátsó kerekeken keresztül!

Nem épített még ilyen sportos villanyautót a VW 1

Ha tehát az ID.3 GTX az elektromos mobilitás korának Golf GTI-je, az új ID.3 GTX Performance maga a villamosított Golf GTI Clubsport – ezt nem mi állítjuk, hanem a Volkswagen, de persze rögtön hozzáteszik, hogy mások a tömegviszonyok, és más a motorkarakter is.

Miközben a továbbfejlesztett Volkswagen Performance hajtási rendszer (amely itt debütál) teljesítménye megnőtt, a maximális forgatónyomaték változatlanul 545 Nm.

Nem épített még ilyen sportos villanyautót a VW 27

Az ID.3 GTX Performance 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 200 km/óra – magasabb, mint eddig bármilyen Volkswagen ID modellnek.

A futómű ugyanaz, mint a GTX modellnél, azaz az elöl MacPherson, hátul öt lengőkaros konfiguráció erősebb stabilizátorokat alkalmaz; a progresszív kormánymű szintén nem változott.

Nem épített még ilyen sportos villanyautót a VW 28

Ugyanakkor az ID.3 GTX Performance rendelhető módosított Sport DCC adaptív felfüggesztéssel. Az áthangolt járműdinamikai vezérlőrendszer a korábbinál több szenzort alkalmaz, így a rendszer gyorsabban és pontosabban reagál.

Az ID.3 GTX és az ID.3 GTX Performance ugyanazokat a külső stílusjegyeket alkalmazza, az egyedi első lökhárítótól kezdve a 20 colos keréktárcsáig.

Nem épített még ilyen sportos villanyautót a VW 29

A belső térben 12,9 colos központi érintőképernyő, hangvezérelt asszisztens és Chat GPT mesterséges intelligencia biztosít modern, digitális környezetet.

Szintén nem változtak a vezetőtámogató rendszerek az ID.3 GTX-hez képest, nőtt viszont az ár: Németországban bruttó 52 295 euró, azaz nagyjából 21 millió forintba kerül a legsportosabb elektromos Volkswagen.

Nem épített még ilyen sportos villanyautót a VW 30