Az évtized elejéhez képest kizárólag elektromos hajtású járművekből már közel nyolcszor több fut a hazai utakon. A 2020. eleji adatokhoz képest a zöld rendszámos járművek földrajzi eloszlása is kiegyensúlyozottabbá vált, akkor nagyjából a teljes flotta felét adták a fővárosi autók, ma már tízből hat fővároson kívüli.
Környezetkímélő motorkerékpárból az elmúlt hónapban állt munkába a hatszázadik, tisztán elektromos teherautóból pedig a négyezredik. Előbbiekből több mint százat, utóbbiakból pedig több mint ezret helyeztek forgalomba 2024-ben világoszöld hatósági jelzéssel.
Az élénkülés jelentős részben a vállalatok számára fél éve elérhető támogatási programnak tudható be. A 30 milliárd forintos kiírásban 2,8–4 millió forint állami hozzájárulás igényelhető tisztán elektromos személyautó, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához 2025 tavaszáig. A hétfő reggeli összesítés szerint eddig kereken 3500 támogatási kérelem érkezett be, a cégek több mint 4200 jármű beszerzéséhez kértek összesen mintegy 16,4 milliárd forintot.
Az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autózás további térnyerése érdekében a töltőállomási hálózat fehér foltjainak felszámolását szolgáló pályázatot készít elő 28 milliárd forint keretösszeggel – jelezték.