Ötvenöt évvel ezelőtt, a Brands Hatch-i nagydíjon a svájci Joseph Siffert autója egy ütközés következtében kigyulladt, ő pedig lábtörést szenvedett, így nem tudott kimászni a kocsiból. A segítségére siető versenybírók tűzoltó készülékei meghibásodtak, ezért csak öt perccel később tudták kiszabadítani a versenyzőt, aki azonban addigra füstmérgezésben életét vesztette. Siffert temetésén egy Porsche 917-es vezette a menetet szülővárosának, Fribourgnak az utcáin – nem véletlenül, hiszen Siffert neve örökre összeforrt a Porsche legendás versenyautójával.
1969-ben ugyanis ő volt (az ifjabb Kurt Ahrensszel karöltve), aki először tudott futamot nyerni az addig iszonyúan instabilnak tartott és ezért mellőzött 917-essel. Siffert zeltwegi győzelmével megtört a jég, és a következő két évben minden érdemi futamot megnyert a Porsche 917: kétszer győztek Le Mans-ban, Daytonában, Monzában és Spa-Francorchamps-ban, és magától értetődően mindkét évben megnyerték a sportautó-világbajnokságot.
A Porsche most, a versenyző halálának 55. évfordulóján egyedi kidolgozású autóval emlékszik egykori hősére. A fehér/zöld színvilág, a Porsche felirat, illetve a 29-es rajtszám az 1969-es futamgyőztes autót idézi, akárcsak az egykori szponzori matricák replikái.
A 917-es sziluettje a keréktárcsák központi csavarján, valamint a hátsó szárny zárólemezein tűnik fel, míg a B oszlopon egy stilizált sisak rajza látható, mellette Jo Siffert nevével és aláírásával.
Ezek a grafikai elemek a fekete-piros színvilágú utastérben is megjelennek. A sisak a fejtámaszokon, a 917-es kontúrjai a küszöbökön, valamint az indítókulcson köszönnek vissza, míg Jo Siffert szignója a kulcs bőrtokjára, valamint a padlókonzolra került fel.
A projekt megvalósításához Siffert örököseinek a véleményét is kikérte a Porsche, de az autót nem ők rendelték meg, hanem a márka svájci képviselete: novemberben a Zürichi Autószalonon fogják kiállítani, majd ezt követően eladják. A várhatóan nagy érdeklődés miatt pedig sorshúzással döntik el, ki lehet az a szerencsés, aki hazaviszi ezt a megismételhetetlen Porschét.
A vételár nem ismert, de olyan nagyon alacsony nem lehet, hiszen az alapot adó Porsche 911 GT3 RS eleve negyedmillió euró, azaz 100 millió forint körül indul. Az aktív aerodinamikai csomaggal szerelt, 1450 kilós menetkész tömegű közúti versenyautót 3,2 mp alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára az 525 lóerős szívómotor, a végsebesség 296 km/óra.