Nem adja fel a belső égésű motorok fejlesztését a BMW – ez csak félig újdonság, hiszen a német gyártó már többször hangsúlyozta, hogy nem tudja elképzelni a közeljövő autóiparát tisztán elektromos járművekkel. Egy dolog azonban életben tartani meglévő technológiákat, és egészen más aktívan fejleszteni azokat – márpedig a jelek szerint ez utóbbi történik Münchenben.

A BMW Blog arról ír, hogy a német auto motor und sport szerkesztői fedezték fel azt a BMW által beadott szabadalmi bejegyzést, amely egy előkamrás benzinmotor elvi leírását tartalmazza. Az előkamrát negyven évvel ezelőtt előszeretettel alkalmazták dízelmotoroknál; a lényege, hogy fokozott örvénylésű, ebből adódóan homogénebb levegő-üzemanyag elegyet lehet így előállítani, ami nagyobb teljesítményt és tisztább üzemet eredményez.

Az újfajta motorhoz speciális gyújtógyertyát is fejlesztene a BMW, ami pedig a technológia felhasználását illeti, a gyártó szerint rendkívül széles körben alkalmazható, apró háromhengeres motoroktól egészen V8-asokig.

A szabadalmi bejegyzés persze, mint ezt már sokszor elmondtuk, és jó néhányszor láthattunk is, nem jelenti azt, hogy valami meg is valósul. Másfelől viszont a belső égésű motorok túlélésének a kulcsa lehet a minél takarékosabb és tisztább működés, ami létjogosultságot kölcsönöz az elképzelésnek.

Úgy tudni, az új motortechnológia a 2026-ban debütáló, új X5 fedélzetén debütálhat.

Nyitóképünkön a BMW 2014-ben bemutatott, soros négyhengeres dízelmotorja (B47)