Kezdjük a lényeggel: 535 kW-os, azaz 727 lóerős rendszerteljesítményével a BMW M5 Touring erősebb az Audi RS6 Avantnál (600 lóerő), a Mercedes-AMG E53-nál (612 LE), de a brutális Mercedes AMG C63 S E-Performance-nál (680 LE) is.

Megérkezett a világ legerősebb kombija 1

… és akkor vissza az elejére. Utoljára 2010-ben gyártott M5 kombit a BMW. Az E61-es kódjelű Touring (2004-2010) már visszatérés volt, hiszen az azt megelőző széria, az E39 is csak szedánként volt elérhető, ahogy a legelső M5-ös, az E28-as is. A második generációs modellből (E34, 1988-1995) gyártottak kombit, de épp csak az íze végett: mindössze 891 darabot.

Összességében tehát az idén pont negyven éves BMW M5-ből a története során inkább nem készült kombi, mint igen. Az viszont, hogy a gyár most a sportos nagyautó puttonyosítása mellett döntött, azt jelzi, hogy tisztában vannak vele: nem lehet mindent szabadidőjárművekkel pótolni.

Megérkezett a világ legerősebb kombija 37

A most bemutatott, de már tavaly júniusban (azaz pont 14 hónapja) beígért M5 Touring műszakilag semmi újdonságot nem hoz a korábban leleplezett M5 Sedanhoz képest: M Hybrid hajtásláncának rendszerteljesítménye ugyanúgy 727 lóerő (585 LE a 4.4 V8-as turbómotorból, 197 LE a nyolcfokozatú váltóba integrált villanymotorból), a kombinált forgatónyomaték kerek 1000 Nm.

Hátul az M Hybrid hajtáslánchoz adaptált aktív M differenciálművet találunk, az alapértelmezett összkerékhajtás kívánságra erősen farnehézzé (4WD Sport üzemmód) tehető, de létezik 2WD üzemmód is, ahol sem az első kerékre nem jut nyomaték, sem a menetstabilizáló rendszer nem működik.

Megérkezett a világ legerősebb kombija 38

A vezetővel együtt 2550 kg menetkész tömegű kombi 3,6 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára; a 0-200 km/órás sprintet 11,1 mp alatt teszi meg. A végsebesség alapértelmezésben 250 km/óra, de az M Driver csomagot megrendelve ez felugrik 305 km/órára. A szedánnál ezek az értékek csak hajszálnyival térnek el: ott 2510 kilogrammal, 3,5 és 10,9 másodperccel számolhatunk; a végsebesség(ek) azonos(ak.)

A Touring ugyanazt a 18,6 kWh nettó kapacitású akkumulátort kapja meg, mint a szedán, ám míg annak 67-69 kilométeres a szabvány szerinti elektromos hatótávolsága, a kombi sofőrje csak 61-67 kilométerrel számolhat. A csomagtartó dolgában viszont egyértelműen a Touringnál a labda: míg a szedán 466 liternyi cókmókot tud magával vinni, a kombi 500 literről indul, és az üléseket ledöntve egészen 1630 literig bővíthető. Vontatni mindkettővel legfeljebb két tonnát szabad. Az alaktényező jóformán azonos: a kombi közegellenállási együtthatója 0,34, míg a szedáné 0,32.

Megérkezett a világ legerősebb kombija 39
Megérkezett a világ legerősebb kombija 40

Alapfelszerelés az adaptív felfüggesztés és az aktív hátsókerék-kormányzás, az elöl 20, hátul 21 colos keréktárcsák mögé csak külön kérésre szerelnek karbon kerámia fékeket.

Videón is megmutatjuk a vadonatúj BMW M5 Touringot: kattints ide a filmek megnyitásához!