Pontosan egy évvel azután, hogy a 2023-as Monterey-i luxusautó-találkozón kezet ráztak a megrendelővel, az Automobili Pininfarina bemutatta a Battista első átépített verzióját. Ahogy az autó részleteit, a nevet is az ügyfél álmodta meg, hogy egyszerre utaljon a karosszéria stílusára és leendő lakhelyére.

Szétvágtak egy villanyautót, az eredmény lenyűgöző 1

A Battista szénszálas monocoque karosszériája és teherviselő elemként beépített, 120 kWh kapacitású akkumulátora mellett vélhetően minimális extra merevítésekre volt szükség ahhoz, hogy kiválthassák a tetőlemezt, ezzel együtt örömmel olvastunk volna részleteket az átépítésről.

Szétvágtak egy villanyautót, az eredmény lenyűgöző 45 

Ehelyett kiderült a sajtóanyagból, hogy az ügyfél kívánságára az ülések közé integrált humidor, amiben egyszerre akár három szivarnak jut hely, az éppen aktivált üzemmódhoz kapcsolódó színben felragyogó belső világítást kapott.

Az ügyfél egyedi bőröndszettet is rendelt, ahogy a keréktárcsák, illetve a küszöbbetétek is csak ehhez az egy autóhoz készültek.

Szétvágtak egy villanyautót, az eredmény lenyűgöző 46

Pontos menetdinamikai adatokat nem közölt a gyártó, de annyit elárultak, hogy a Battista Targamerica tartja a lépést a kupé változattal: az 1900 lóerős szörny nem egészen kettő másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 300 km/órát.

Szétvágtak egy villanyautót, az eredmény lenyűgöző 47