A Porsche Speedster története hetven évre nyúlik vissza: a rövidített szélvédős, púpos hátsó burkolatú modell állandó különlegesség volt a gyár kínálatában. A negyedik generációs 911-esből (993-as sorozat) azonban csak mutatóba építettek Speedstert – egyet Ferdinand Alexander Porsche személyes használatára, egyet pedig egy amerikai sorozatszínész rendelt meg. Ezektől eltekintve nem létezik 993-as Speedster, ami az emberiség nagy része számára nem okoz gondot. A modellsorozat egyik legelhivatottabb gyűjtőjének számító, olasz Luca Trazzi azonban úgy érezte, ezt a hiányosságot feltétlenül pótolni kell, ezért előbb megtervezte, majd gyári segítséggel elkészíttette a hiányzó láncszemet.

Harmincéves hiányt pótol ez az autó 1

A munkát a Porsche egyedi kívánságokat megvalósító Sonderwunsch programjának keretében építették meg, méghozzá egy 1994-es gyártású Carrera Cabriolet alapjaira. A munkát segítette, hogy az ügyfél hivatását tekintve maga is formatervező, így pontosan tudta tolmácsolni kívánságait a projekt vezetője felé.

Harmincéves hiányt pótol ez az autó 21

A legnehezebb feladat talán a hátsó burkolat kialakítása, a konvex és konkáv ívek pontos megvalósítása volt. A rövidített szélvédőn és ezen a fedélen kívül a modern Porsche modellekről ismerős, négy elemből álló nappali világítás, valamint az 1960-as évek sportautóit idéző, kúpos külső tükörházak lógnak ki a harminc évvel ezelőtti kabrió formatervéből.

Harmincéves hiányt pótol ez az autó 22

Az autót egyedi színre fényezték; az árnyalatot a megrendelő kutyájáról Otto-sárgának nevezték el. A fedelet és a szélvédőt vékony fekete vonal választja el a karosszériától; míg a 18 colos kerekeknél a fekete alapszínt díszíti sárga sáv. A hátsó kerekek előtti, kőfelverődéstől védő fóliák szintén feketék, akárcsak a külső kilincsek és az elülső légbeömlők.

Az utastérben sárgával varrott fekete bőr fogad, a fejtámaszba a Speedster logóját hímezték, az ülések középső sávját fekete-sárga pepita-motívum díszíti; a négyzeteket kézzel vágták ki és varrták össze. Ugyanezzel a motívummal díszítették az első csomagtér bélését, az autó takaró ponyváját, valamint azt az utazótáskát, amit a Speedsterhez rendelt az ügyfél.

Harmincéves hiányt pótol ez az autó 24

A műszerfalat a padlókonzolt, valamint a kézifék és a sebességváltó karját szénszálas elemek borítják, az ülések hátoldala és a küszöbbetétek szintén karbon kompozitból készültek – utóbbiak háttérvilágítást is kaptak, és logó ékíti őket, míg az ablakemelő kapcsolókra egy stilizált Speedster-sziluettet nyomtak.

Harmincéves hiányt pótol ez az autó 25

A Porsche már régóta kínál öreg autóihoz megjelenésében régies, de tudásában modern multimédiás rendszert; egy ilyen egység került az egyedi Speedsterbe is.

Harmincéves hiányt pótol ez az autó 26

A dizájn átalakítása csak az első lépcső volt: a hajtáslánc, a futómű, a kormánymű és a fékrendszer is sorra került. Ezeket a fődarabokat mind a korabeli Carrera RS-ből emelték át. Annak idején ez volt a 993-as sorozat legerősebb tagja, 3,8 literes boxermotorja kerek 300 lóerőt adott le.