Az autonóm mobilitás álmának egyik nagy kérdése, hogy mihez kezdünk a kezelőszervekkel, amikor a jármű vezet helyettünk.

A világszerte tizenkét kutatási és fejlesztési központot működtető Yanfeng újszerűen közelítette meg a kérdést.

A kormánymű természetesen mechanikus kapcsolat nélkül (steer-by-wire) mozgatja a kerekeket, a kormánykerék viszont más megoldásokkal szemben nem tengelyirányban elmozdulva tűnik el a műszerfalban, hanem egy ívpályán mozogva húzódik vissza a vezető központi könyöklője előtt kialakított üregbe.

Ülésbe integrált kormánnyal készülhetnek az autók 1

Maga a kormánykerék ilyenkor a felszínen marad, ám mivel nem hagyományos, kerek valami, hanem egy oldalsó fogantyúkkal ellátott érintőképernyő, itt is megőrzi funkcionalitását: innen kezelhető egy sor fedélzeti funkció.

Az innovatív ötlethez további finomságok is társulnak, a fejtámaszba integrált hangszóróktól és mikrofonoktól kezdve a tűzfalból kiemelkedő pedálboxon át az ülésbe integrált, személyes klímaberendezés, ám mindez csak körítés az igazán izgalmas kormánykoncepció mellé.

Bizonyos kérdések azért felmerülnek, például, hogy hol kapna helyet az elülső légzsák. Ez sem jelent persze akadályt, hiszen már most is léteznek alternatív megoldások, a tetőpanelből lenyíló frontális légzsáktól kezdve a biztonsági övbe integrált légzsákig; a Yanfeng tervezői már alighanem készen állnak a javaslatokkal.

Van a Smart Cabin névre keresztelt ülésmodulnak egy másik, járulékos előnye is: felgyorsítja a gyártást, azaz csökkenti a költségeket; a hagyományos műszerfal hiánya jóvoltából csökken az autó tömege; a jármű élettartama végén pedig a moduláris felépítés miatt könnyen és hatékonyan lehet szétszerelni és újrahasznosítani a szerkezetet.