Akár 12°C-kal hűvösebb utasteret ígér az a Nano Cooling Film, azaz nano hűtőfólia, amelyet egy éve fejlesztettek ki, majd fél éven át teszteltek Pakisztánban – azért pont ott, mert az Indiával határos országban nyáron akár 50°C fölé is kúszik a külső hőmérséklet, viszont közbiztonsági okokból tilos az autóablakokra ragaszható sötétítő fóliák alkalmazása, így ott különösen fontos volt egy hatékony hővisszaverő megoldás.

Átlátszó hőpajzsot fejlesztett a Hyundai 1

A Hyundai-csoport hetven autóra ragasztotta fel a kísérleti fóliát, amely rendkívül hatékonynak bizonyult, átlagosan több mint 10°C-kal alacsonyabb hőmérsékleteket mértek a kezelt autók utasterében.

Az idén nyáron, Koreában megtartott „hőtechnológiai napon” egészen konkrét mérési eredményeket mutattak be: az infravörös sugarakat visszaverő, az utastér hőjét azonban szabadon kiengedő, átlátszó fólia mögött 36°C-ot mértek az utastérben, míg a fóliázás nélküli referencia-járműben 48,5°C volt az átlagos hőmérséklet.

Átlátszó hőpajzsot fejlesztett a Hyundai 23

A fólia valójában nem egy, hanem három rétegből áll: ebből egy az infravörös sugarakat veri vissza, kettő további pedig a környező hullámhossz-tartományokban tartja távol az utastértől a napsugárzást.

A tesztek szerint  a nano cooling fólia gond nélkül felhelyezhető akár meglévő fóliázásra, azaz a sötétített oldalablakokon is alkalmazható.

Átlátszó hőpajzsot fejlesztett a Hyundai 24

A legjobb az volna persze, ha a Hyundai-csoport összedolgozna a Nissannal, akik a napokban mutatták be azt a speciális összetételű festékanyagot, ami hasonló mértékben csökkenti a karosszérialemezek hőátengedő képességét.