Akár 1,9 milliárd dollárba, azaz átszámítva mintegy 673 milliárd forintba kerülhet a Fordnak az a frissen bejelentett stratégiaváltás, amellyel a tisztán elektromos járművek iránti globális kereslet visszaesésére reagál az autógyártó.
A változások radikálisak: a régóta tervezett, három üléssoros elektromos szabadidőjárműveket végleg dobta, az új generációs elektromos pickup bevezetését pedig másfél évvel, 2027-ig eltolta a Ford. A címben említett, 140 milliárd forintnak megfelelő (400 millió dolláros) költség a nagy utaskapacitású crossoverek törlése miatt merül fel, írja az Automotive News Europe. Ezeknek a villanymotoros családi járműveknek a bevezetését egyszer már elhalasztotta a Ford – eredetileg 2025-ben jelentek volna meg –; kérdés, hogy nem ugyanez a sors vár-e a villamos pickupra is. A jelenlegi mondás szerint abban bíznak, hogy a bevezetésig hátralévő években sorozatgyártásig tudnak fejleszteni új generációs, költséghatékonyabb akkumulátor-technológiákat, illetve, hogy újra felveszi a tempót a piac.
Addig is, a tisztán elektromos modellek helyett hibrid hajtáslánccal épít három üléssoros terepjárókat a cég, ám sem arról nem nyilatkoztak, hogy ezeket mikor vezetik be, sem arról, hogy mely piacokon lesznek kaphatók.
Ez nem jelenti azt, hogy villanyautó nélkül hagyná ügyfeleit a Ford, ám mostantól olcsóbb, megfizethetőbb termékekre koncentrálnak. Ezek közül az első, egy középkategóriás pickup 2027-ben futhat be, illetve 2026-tól gyártásba vesznek egy új elektromos furgont.
A fent vázolt tervek és változások mindenekelőtt az észak-amerikai piacot érintik, ugyanakkor az európai Ford sem függetlenítheti magát az anyavállalat stratégiai döntéseitől. Az is igaz, hogy itt eleve nem volt tervben középkategóriásnál nagyobb elektromos modell fejlesztése és bevezetése.