Idén májusban, a monacói F1-es nagydíj alkalmából mutatkozott be a Mercedes-AMG PureSpeed koncepció: egy leendő, exkluzív szériamodell előfutára. Már akkor lehetett tudni, hogy az autóból csupán 250 darabot készítenek, és bár a hajtásláncáról nem tettek közzé hivatalos információt, nyilvánvaló, hogy a Forma-1-es versenyautók és a Mercedes-AMG One hipersportkocsi részleteit alkalmazó kétüléses nem lesz alulmotorizált.

A gyártás kapujában a legbrutálisabb Mercedes 1

A Pininfarina bevonásával megépített prototípusokat jelenleg Észak-Olaszország közútjain tesztelik, majd a projekt átköltözik a Nardo tesztpályára. A Mercedes-AMG pilótái nem csak a mechanikus komponenseket vizsgálják, hanem a tető és szélvédő nélküli utasfülke élhetőségét, mindennapi használhatóságát, a fedélzeti rendszerek kezelhetőségét is.

A gyártás kapujában a legbrutálisabb Mercedes 17 

A PureSpeed egyébként a Forma-1-ben is alkalmazott, továbbfejlesztett bukókeret: a glória speciális, két személyre adaptált verzióját alkalmazza, a szélvédelemről pedig egyedi fejlesztésű, aerodinamikai szempontból optimális kialakítású sisakokkal gondoskodik.

A gyártás kapujában a legbrutálisabb Mercedes 18

Ma már nem újdonság a szélvédő nélküli megoldás, hiszen az Aston Martin V12 Speedster, a McLaren Elva, Ferrari Monza Sp1 és SP2 mellett olyan különlegesség mint a Pininfarina B95 is hasonló koncepcióval született meg az elmúlt években. Persze a Mercedes-Benz nem maradt le ebben a sorban, hiszen 2008-ban, azaz 16 éve is kínáltak már ilyet az SLR McLaren Stirling Moss kivitelével. Ismerd meg a modellt a Vezess korábbi cikkéből: