Harmadik, egyben legnagyobb típusát mutatta be a 2019 óta új tulajdonosi struktúrában működő Smart márka. A pár hete megelőlegezett Smart #5 egy 4,7 méteres, tehát bőven középkategóriás szabadidőjármű. A tisztán elektromos platform jóvoltából 2,9 méteres tengelytávval gazdálkodhatnak az utasok, és mivel a hátsó fejtér is tekintélyes (106 cm), a hátsó lábtér gombnyomásra növelhető, elöl pedig 121 fokig dönthető lebegő fotelekben lehet utazni, különösen kényelmesnek ígérkezik az autó.
Ehhez jön a 256 színű hangulatvilágítás, a 3+1 képernyő (10,3 colos műszeregység, 2 x 13 colos Amoled monitor, valamint egy óriási, 25,6 colos, kiterjesztett valóságú head-up kijelző), a mesterségesintelligencia-alapú fedélzeti asszisztens, valamint a különféle avatárok, amelyek testet is adnak az autó „lelkének”.
A felhasználók egy része számára persze fontosabb, hogy AMD V200-es processzor biztosítja a fedélzeti infotainmentrendszer gördülékeny működését; a felhasználói kezelőfelület a videójátékokból ismert Unreal Engine-re épül.
A Smart megtanulta, hogy a megcélzott tehetős, fiatalos vevőkör számára fontos, hogy rangos partnerekkel működjön együtt, és velük összefogva exkluzív termékkülönlegességeket nyújtson az autójuk. Az audiorendszert ezért a Sennheiser építette, húsz beépített és egy kivehető hangszóróját több mint 2000 W-os erősítő látja el jellel. A többi együttműködésről külön cikkben olvashatsz, kattints ide!
Mindez rettentő élvezetes, mielőtt megszületik a gyerek; utána fontosabb lesz a 34 különböző tárolórekesz, az 1530 literig bővíthető csomagtartó, meg az orrban kialakított, 72 literes üregecske.
A hajtáslánc teljesítményét egyelőre nem részletezi a Smart, de azt elárulták, hogy 800 V-os elektromos architektúrára épül az autó, az akkumulátor 100 kWh kapacitású, tölteni pedig mindössze 15 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra. A kínai szabvány szerinti 740 kilométeres hatótávolsággal ne is foglalkozzunk.
Érdemes viszont áttekinteni a Smart #5 terepalkalmasságát. Van eleve négy off-road-használatra szolgáló üzemmód (homok, hó, sár, szikla, plusz egy automatikus), ha pedig komolyan gondoljuk az autós túrázást, választható lesz egy külön csomag, amiben tetőre szerelt területi világítás, elektromos vonóhorog, fenéklemez-burkolat, tetőcsomagtató, oldalsó fellépők, az oldalfalra szerelhető tárolódoboz, továbbá egy létra található.
Van még valami, amit semmihez nem tudunk kötni, mert nem praktikus, és nem is különösebben fiatalos, viszont nagyon menő lehet: a kerékagy lebegő burkolata, amin menet közben is mindig függőleges marad a Smart logója.
A Smart #5 a jövő év elején érkezik Európába.