Harmadik, egyben legnagyobb típusát mutatta be a 2019 óta új tulajdonosi struktúrában működő Smart márka. A pár hete megelőlegezett Smart #5 egy 4,7 méteres, tehát bőven középkategóriás szabadidőjármű. A tisztán elektromos platform jóvoltából 2,9 méteres tengelytávval gazdálkodhatnak az utasok, és mivel a hátsó fejtér is tekintélyes (106 cm), a hátsó lábtér gombnyomásra növelhető, elöl pedig 121 fokig dönthető lebegő fotelekben lehet utazni, különösen kényelmesnek ígérkezik az autó.

Ehhez jön a 256 színű hangulatvilágítás, a 3+1 képernyő (10,3 colos műszeregység, 2 x 13 colos Amoled monitor, valamint egy óriási, 25,6 colos, kiterjesztett valóságú head-up kijelző), a mesterségesintelligencia-alapú fedélzeti asszisztens, valamint a különféle avatárok, amelyek testet is adnak az autó „lelkének”.

 

A felhasználók egy része számára persze fontosabb, hogy AMD V200-es processzor biztosítja a fedélzeti infotainmentrendszer gördülékeny működését; a felhasználói  kezelőfelület a videójátékokból ismert Unreal Engine-re épül.

A Smart megtanulta, hogy a megcélzott tehetős, fiatalos vevőkör számára fontos, hogy rangos partnerekkel működjön együtt, és velük összefogva exkluzív termékkülönlegességeket nyújtson az autójuk. Az audiorendszert ezért a Sennheiser építette, húsz beépített és egy kivehető hangszóróját több mint 2000 W-os erősítő látja el jellel. A többi együttműködésről külön cikkben olvashatsz, kattints ide!

Fiatalos SUV, ami később családi autónak is jó lesz 65 

 

Mindez rettentő élvezetes, mielőtt megszületik a gyerek; utána fontosabb lesz a 34 különböző tárolórekesz, az 1530 literig bővíthető csomagtartó, meg az orrban kialakított, 72 literes üregecske.

A hajtáslánc teljesítményét egyelőre nem részletezi a Smart, de azt elárulták, hogy 800 V-os elektromos architektúrára épül az autó, az akkumulátor 100 kWh kapacitású, tölteni pedig mindössze 15 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra. A kínai szabvány szerinti 740 kilométeres hatótávolsággal ne is foglalkozzunk.

Fiatalos SUV, ami később családi autónak is jó lesz 66

Érdemes viszont áttekinteni a Smart #5 terepalkalmasságát. Van eleve négy off-road-használatra szolgáló üzemmód (homok, hó, sár, szikla, plusz egy automatikus), ha pedig komolyan gondoljuk az autós túrázást, választható lesz egy külön csomag, amiben tetőre szerelt területi világítás, elektromos vonóhorog, fenéklemez-burkolat, tetőcsomagtató, oldalsó fellépők, az oldalfalra szerelhető tárolódoboz, továbbá egy létra található.

Fiatalos SUV, ami később családi autónak is jó lesz 67

Van még valami, amit semmihez nem tudunk kötni, mert nem praktikus, és nem is különösebben fiatalos, viszont nagyon menő lehet: a kerékagy lebegő burkolata, amin menet közben is mindig függőleges marad a Smart logója.

A Smart #5 a jövő év elején érkezik Európába.

Fiatalos SUV, ami később családi autónak is jó lesz 68