A kétszer kétsávos M100-as gyorsforgalmi út megvalósítása évtizedek óta napirenden van. Legutóbb 2021 végén tűnt úgy, hogy sínen van a kivitelezés, miután kihirdették a nyertes vállalkozót. Csakhogy a rossz gazdasági helyzet miatt a kormány beruházási stopot hirdetett, a felfüggesztés pedig az M100-ra is vonatkozott – írta a vg.hu.
Az építési és közlekedési miniszter szerint aktuális stratégiai cél, hogy minden megyei jogú városba kétszer kétsávos gyorsforgalmi úton lehessen eljutni. Mára csak három olyan város maradt, amelynél ez nem teljesül, az egyik Esztergom.
Az M100-as az M1-es autópályát kötné össze 32,3 kilométer hosszúságban a várossal, ami minden idők egyik legkomplexebb útépítésének ígérkezik. Nemcsak azért, mert Magyarországon ritkán szükséges műszaki megoldásokra lesz szükség, hanem azért is, mert három alagút és több völgyhíd megépítésére is szükség lesz a kivitelezés során.
Korábban – akkor két szakaszra bontották az építkezést – azt lehetett erről tudni, hogy az első szakaszon egyebek mellett négy külön szintű csomópont, 26 híd, Örspusztán egy pár, tengelysúlymérő állomással kombinált, egyszerű pihenőhely is létrejönne. A második szakaszon két külön szintű csomópontot, 26 hidat és három alagútpárt építenének.
Ennek a műszaki tartalomnak az árát néhány éve 350 milliárd forintra becsülték, szakértői becslések szerint aktuális áron legalább 500 milliárdba kerülne a beruházás.