Az elmúlt években egy sor olyan vezetéstámogató rendszer terjedt el az autóiparban, amelyekkel biztonságosabb és kevésbé fárasztó lehet a vezetés, illetve a parkolás. A vizsgáztatásért felelős Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont éppen ezt az átalakulást követné egy a Telex birtokába jutott dokumentum szerint, amelyből kiderül, hogy még idén beépülhet a járművezető-képzésbe és -vizsgáztatásba bizonyos vezetéstámogatók használata.
A minden közúti kategóriára vonatkozó terv szerint a tanulók a vizsga előtt dönthetnek majd úgy, hogy bekapcsolva tartják az elektronikus segítséget. Bár pusztán az asszisztensek használatát nem értékelik majd a vizsgabiztosok, a kezdők így kockázatot vállalnak, ha ezeknek a jelzéseire támaszkodnak.
Az oktatóknak és vizsgáztatóknak szánt tájékoztató vezetéstámogató rendszerként említi a blokkolásgátlót is, amely nélkül évtizedek óta nem lehet új autót eladni az Európai Unióban. A felsorolásban szintén szerepel a menetstabilizáló elektronika (ESP), a kipörgésgátló (TCS), vagy az ütközésveszélyre figyelmeztető, valamint a sávváltási és bekanyarodási asszisztens is.
Csak azokat az elektronikus funkciókat lehet majd bekapcsolva tartani a vizsgán, amelyek nem avatkoznak be közvetlenül a jármű irányításába. Közvetlen beavatkozásnak az számít, amivel a jármű folyamatos, összetett manőverezésre képes, az viszont nem, ha az elektronika csak besegít a vezetőnek. Ennek megfelelően továbbra is tiltani fogják a teljesen önvezető funkciót, illetve az automatikus parkolási segédet, derül ki a dokumentumból.
Az elképzelés szerint a tanfolyam gyakorlati részében a tanuló és az oktató közösen dönthetnek, hogy végigveszik-e a vizsgán engedélyezett rendszerek működését. Az így megszerzett tapasztalatok alapján tudják eldönteni a kezdők, hogy érdemes-e úgy belevágni a vizsgába, hogy az összes engedélyezett elektronika, vagy ezek egy része be van kapcsolva, esetleg jobb kikapcsolni valamit a vizsga előtt.