Az új A5-nél bevezetett PPC padlólemezt alkalmazó, azaz hagyományos (nem hálózatról tölthető) hajtásláncokkal szerelt Audi Q5 középkategóriás szabadidőjármű fejlett multimédiás megoldásokkal, hangsúlyos digitális tartalmakkal, kifinomult futóművekkel, gazdag vezetőtámogató tartalommal halad tovább az elődei által kijelölt úton.

Csak hibridként kapható a legújabb Audi 1

Fénykarakter

Az Audi Q5 számtalan újdonsága közül a leglátványosabb – szó szerint – a hátsó légterelőbe integrált projektor, amely fényét a hátsó szélvédőre vetítve egyrészt hatalmas felületet kölcsönöz a harmadik féklámpának, másrészt minden eddig elképzelhetőnél látványosabbá teszi a zárak oldását és reteszelését kísérő, digitális fényműsort. A második generációs, háromdimenziós OLED paneleket alkalmazó, összesen 266 szegmensből álló zárófények egyben kommunikációs szerepet is betöltenek, például figyelmeztetik a közeledőket a forgalmi vagy műszaki fennakadásokra.

Csak hibridként kapható a legújabb Audi 91

Ezekre a fényfunkciókra, amelyekhez nyolcféleképpen programozható első LED-es fényjáték társul (a LED-szegmenseket mindig úgy kapcsolja fel és le a vezérlés, hogy az össz-fényerő ne változzon), kiemelt figyelmet fordított az új generációs Q5 és SQ5 kommunikációjában az Audi, jelezve, hogy bár nem villanymotoros modellekről van szó, a digitalizáció mindennél fontosabb.

Belső tér

További példája ennek, hogy a 11,9 colos digitális műszeregység és a 14,5 colos központi érintőképernyő mellett opcióként 10,9 colos kijelző kérhető az utas elé, valamint van egy head-up kijelző is, amely gyakorlatilag elsődleges kijelzőként is használható: multimédia, híváskezelés, járműfunkciók jeleníthetők meg és kezelhetők itt. Ott van aztán az utastéri hangulatvilágítás: egy ajtótól ajtóig húzódó LED-sáv, amely bizonyos funkciókat (pl. szekvenciális irányjelzők) futófénnyel kísér és jelez vissza.

Elöl, a középső könyöklő alatt még tágasabb lett a tároló. Számos apró rekeszt alakítottak ki az utastérben, mindkét üléssoron 2-2 USB töltőport található, ezek felárért kifejezetten nagy teljesítménnyel (elöl 60, hátul 100W) töltenek, így menet közben akár hordozható számítógépet is működtethetünk, tölthetünk róluk. Elöl vezeték nélküli telefontöltő-tálcát kapunk, teljesítménye 15W.

Csak hibridként kapható a legújabb Audi 92

A hátsó ülés hosszirányú eltolhatósága és a szabályozható dőlésszögű támla jól variálhatóvá teszi a belső teret, a csomagtartó a hátsó üléseket teljesen lehajtva modellverziótól függően akár 1473 literesre bővíthető. A csomagtér-takarónak külön helyet alakítottak ki a padló alatt.

Külső dizájn

A külső dizájn még sportosabb, az első és hátsó lámpatesteket magasan húzódó övvonal köti össze; a küszöb fölött emelkedő törésvonal fut bele a hátsó lökhárítóba.

Az orr meghatározó stíluselemei magasabbra költöztek – az Audi Q5 nem hogy rejteni akarná, inkább hangsúlyozza szabadidőjárműves építését. A széles Single Frame hűtőmaszk magasra tör, mellette funkcionális légfüggöny belépőnyílásokat találunk, amelyek a fenéklemezen és a kereknél elhelyezett légterelőkkel együtt csökkentik a légörvények kialakulását, javítják az aerodinamikát. A szélzajt akusztikus szélvédő, és opcióként kérhető zajzáró első oldalablakok csökkentik.

Csak hibridként kapható a legújabb Audi 93

Hátul egyszerűen hagyott lemezfelület és magasra húzódó diffúzor határozza meg a kiállást. A kipufogók elrendezéséből azonosítható a motor: a dízelnél egy oldalt van a dupla szögletes kipufogócső, a benzinesnél a diffúzor két oldalán; az SQ5 sportverzió kétszer kettő ovális végcsövet kapott. Kerekekből ehhez akár 21 colos is kérhető, a többieknek be kell érniük 17-19 colos méretekkel.

Hajtáslánc és futómű

Egyelőre háromféle, hosszában beépített orrmotorral szerelt hajtáslánc áll rendelkezésre; a későbbiekben szélesedik a választék, és egy plug-in hibrid verzió is megjelenik a kínálatban.

Csak hibridként kapható a legújabb Audi 94

Addig sem maradunk azonban villanymotor nélkül: minden változat 48V-os mild hibrid konfigurációban készül. A villanymotor-generátor legnagyobb teljesítménye 18 kW /24 LE, maximális forgatónyomatéka 230 Nm. Ez szokás szerint besegít a motornak, indítómotorként szolgál, valamint lassításkor tölti az 1,7 kWh kapacitású LiFePo akkumulátort. Ugyanakkor bizonyos helyzetekben- kis sebességű manőverezésnél, illetve egyenletes sebességű haladásnál – önmagában is képes mozgatni az autót. Mivel a Q5 elektromos klímakompresszort kapott, a légkondicionáló működésének nem alapfeltétele a belső égésű motor működése.

A belépő motor egy 204 lóerős, 340 Nm-es, kétliteres turbós benzines, ami első- vagy felárért összkerékhajtással kérhető. A szintén kétliteres dízelmotor teljesítménye ugyanennyi, viszont maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Ennél a motornál alapfelszerelés a quattro összkerékhajtás, a váltó ugyanúgy hétfokozatú DSG, mint a kis benzinmotornál.

Az Audi SQ5 sportmodell 3.0 V6-os benzinmotorja 270 kW (367 LE) csúcsteljesítmény mellett 550 Nm nyomatéki csúcsra képes, a váltó itt is hétfokozatú S Tronic duplakuplungos, és minden kerék hajtott.

Csak hibridként kapható a legújabb Audi 95
Csak hibridként kapható a legújabb Audi 96

Az alapértelmezett felfüggesztés acélrugókat kap, az SQ5 esetében sportos hangolással, de rendelhető légrugózás is, amihez adaptív csillapítás társul. Itt a korábbinál szélesebb skálán mozognak a beállítások, a komfort üzemmód kényelmesebb, a sport keményebb, mint eddig. A kormányzás minden esetben progresszív.

Vezetőtámogatás és kényelmi szolgáltatások

A szokásos tolatóradar, tempomat, sebességkorlátotóz, sávelhagyásra figyelmeztető, éberséget felügyelő és öko-tanácsadó funkciókon túl kérhető jelzőtábla-felismerést, navigációs térképadatokat, valamint más autósoktól begyűjtött és a felhőből letöltött menetadatokat alkalmazó, adaptív fél-autonóm vezetési rendszer, amely önállóan intézi a gyorsítást, a lassítást és a sáv vonalának a követését.Kérhető még vészfékrásegítés, táblafelismerő sebességszabályozás, parkolási asszisztens és egy sor különböző szituációkban működő ütközéselkerülő asszisztens.

Csak hibridként kapható a legújabb Audi 97

Az infotainment rendszer Android operációs rendszert alkalmaz, a szoftver vezeték nélküli kapcsolaton keresztül tölthető, és előre van telepítve az App Store, ahonnan különféle alkalmazások tölthetők le. A csúcskivitelű, 16 hangszórós audiorendszert a Bang & Olufsen szállítja, a zenei csúcseljesítmény 685W, és aktív zajkompenzáció is van.

Gyártás és forgalmazás

Az új Audi Q5 ugyanúgy Mexikóban készül, mint 2016 óta az elődje, ez a világ első olyan autógyártó üzeme, amely AWS tanúsítványt kapott felelős vízgazdálkodásáért. A gyárban 90% fölötti hatásfokkal hasznosítják újra a hulladékokat, és teljesen műanyagmentes csomagolást alkalmaznak.

Csak hibridként kapható a legújabb Audi 98

A harmadik generációs SUV szeptembertől rendelhető az európai piacokon, az első autókat 2025 elején kapják meg az ügyfelek.

Videók

Az Audi Q5-öst bemutató gyári filmeket ide kattintva nézheted meg.