Egyik németországi autógyárát és egyik alkatrészgyártó üzemét elavultnak tartja, ezért megfontolja azok bezárás a Volkswagen, derül ki azokból az információkból, amelyet az autógyártó alkalmazotti tanácsa osztott meg az Automotive News Europe szaklappal.
Korábban a cég ígéretet tett arra, hogy 2029-ig senkit nem bocsát el akarata ellenére, ez azonban most megváltozhat, mivel több milliárd euróval kell csökkenteni a Volkswagen kiadásait.
A vállalat szeptember második kiadott közleménye szerint „a helyzet rendkívül feszült, a szokásos költségcsökkentő megoldások ezúttal nem vezetnének eredményre.”
A Volkswagen 87 éves fennállása alatt még soha nem zártak be üzemet.
A szakszervezetek érthető módon ellenzik a terveket. Az egyik érdekképviseleti testület szerint a VW által vázolt tervek felelőtlenek, és nem csak az alkalmazottakat, hanem egész németországi térségeket fog súlyosan érinteni.
A Volkswagen márkánál 2026-ig 10 milliárd euróval, azaz 4000 milliárd (4 billió) forinttal szeretné csökkenteni a kiadásokat a cégcsoport. A rendkívüli lefaragásokat az elektromos átállás költségeivel okolják.
A VW-csoport vezérigazgatója, Oliver Blume szerint a megváltozott gazdasági környezetben Németország egyre kevésbé tekinthető versenyképes vállalkozási helyszínnek.
A cégcsoport csak Németországban csaknem 300 ezer embert foglalkoztat, az igazgató tanács tagjainak 50 százalékát a munkavállalók képviselői foglalják el, Alsó-Szászország pedig, amely20%-os tulajdonrésszel bír az autógyártóban, vitás helyzetekben általában a szakszervezeteket támogatja.
A cég és a szakszervezetek közötti nézetellentétekbe Blume több elődjének is beleremegedett a pozíciója, Bernd Pischetsriedertől kezdve Wolfgang Bernhardon át Herbert Diessig.
A szakszervezetek szerint a bezárások és elbocsátások helyett a cégcsoport üzemei között fennálló szinergiákat kellene jobban kihasználni, és egyszerűsíteni kellene a konszern működését.
Képeinken a Volkswagen wolfsburgi gyártóüzeme