Útfelújítási munkák indultak a 4413-as jelű Algyő–Maroslele összekötő út több mint hat kilométeres szakaszán. Az összesen bruttó 3,3 milliárd forintos átfogó beruházás a nagyfai bekötőút és az M43-as autópálya-felüljáró közötti részt érinti. A Közlekedési Információs Rendszer és Adatbázis (KIRA) szerint a 4413-as út az algyői Tisza-híd és az M43-as között közel 12 kilométer hosszú. Ennek a felét újítják fel, a büntetés-végrehajtás nagyfai börtönéig. A szakaszon napi három busz jár, de autóból sincs sok: a KIRA szerint az M43-as csomópontnál 236 a napi forgalom, az algyői Tisza-hídnál 345. De csak az autópálya felőli részt újítják fel, a forgalmasabb felén marad a 40-es sebességkorlátozás – írta az Átlátszó.
A 4413-as nemcsak Algyőre, hanem az építési és közlekedési miniszter kastélya, a batidai vendégház felé is vezet. A beruházás keretében a meglévő pályaszerkezetet teljesen elbontják, új pályaszerkezet épül, arra terítik az új aszfaltrétegeket.
A Magyar Közút szerint a projekt kiemelt fontosságú, mert az útszakasz térségben betöltött jövőbeni funkciója is fontos. „Mivel kerülőútként szolgál szükséges esetben a 47-es főútnak, a felújítással már azt is figyelembe vették a szakemberek, ha a főút fejlesztése és az algyői Tisza-híd munkái elindulnak és teljes útzárakra van szükség, akkor ezen a mellékúton kerülhetnek majd a járművek, továbbá ez az út szolgálja a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet megközelítését is” – írta a Magyar Közút az Átlátszónak.
A Vezessen a héten írtunk arról, hogy eközben a napi 70-80 ezer ember közlekedését érintő 510-es úton a Magyar Közút az út két szélén kerékpársávokat épít, az autók által használt, rendkívül rossz minőségű burkolathoz viszont annak ellenére nem nyúl hozzá, hogy már 2021-ben megállapította az út felújításának szükségességét.