Már két éve tudjuk, hogy Győrben fogják gyártani a Cupra több típusát, így a szériakivitelében most leleplezett Terramar szabadidőjárművet is. A kompakt SUV a hírek szerint az Audi Q3 következő generációjával mutat szoros rokonságot.
A Terramar a VW-csoport MQB platformjára épül, és várhatóan az utolsó olyan típusa lesz a Cupra márkának, amelyben belső égésű motorral is találkozhatunk.
A Lexus által ihletett, csupaszáj orrkialakításhoz hangsúlyos kialakítású légfüggöny (azaz az első kerekeknél kialakuló légörvényeket mérséklő aerodinamikai részlet), megvastagított kerékívek és küszöb, valamit kifejezetten éles törésvonalakból felépülő motorházfedél társul.
Az agresszív megjelenést hátul funkció nélküli látványelemek erősítik, a légkivezető résre hajazó fényvisszaverőktől kezdve a kamu diffúzoron át a dupla ikerkipufogó hangulatát visszaadni igyekvő lökhárító-betétekig.
A Cupra Terramar karosszériaszín-választékából két matt fényezés sem hiányozhat, valamint visszatér a Cupra Dark Rebel tanulmányautó különleges Dark Void színe is.
A vezető központú utastérben újrahasznosított szövet vagy öko-cserzésű bőr kárpitozással és új kezelőfelülettel programozott, 12,9 colos infotainment rendszerrel találkozunk, az audiorendszert a Sennheiser szállítja.
Hajtásláncból ötfélével indít a Cupra Terramar, amelyek három technológiát alkalmaznak: lesz hagyományos benzinmotor, mild hibrid benzinmotor, valamint új generációs konnektoros hibrid. A csúcsteljesítmény 150 és 272 lóerő között mozog majd.
A futómű alapértelmezésben sportos hangolást kap, a kormánymű progresszív, a felfüggesztés adaptív, a fékeket az Akebono szállítja.
A győri Audi-gyárban készülő Cupra Terramar első példányait még idén megkapják az ügyfelek.