Létezett egy Toyota Suprának látszó sportautó, amely viszont nem viselte ezt a nevet. A TRD 3000GT egy 100 százalékig gyári, limitált szériás modell volt, amelyet pontosan három évtizeddel ezelőtt dobtak piacra Japánban, rendkívül kis példányszámban – ahogy arra cikkében a Smarter Média rámutat.
A Toyotákra specializálódott TOM’S Racing, idén ünnepli fennállásának 50 éves évfordulóját, amelyhez kapcsolódóan a japán tuningcég elkészített története első restomodját. A zöldre fényezett, A80-as Suprához a TRD 3000GT-ből merítettek inspirációt
Az autót nem is a Toyota, hanem a gyártó akkori sportrészlege, az 1976-ban alapított a Toyota Racing Development készítette. A TRD 3000GT volt a részleg első utcai modellje, amelynek hivatalosan sem a típusbizonyítványában, sem az egyéb papírjaiban nem szerepel a legendás típusnév, és a karosszériáján sem lehet Supra feliratot találni. Önálló szériamodellnek számított, amelyet a TRD maga gyártott (mindössze 35 példányban az egyik leányvállalatánál, a Technocraftnál), ezért még az alvázszámai is eltértek a normál Suprák alvázszámaitól.
Azért készült, hogy népszerűsítse a Japán GT Bajnokságban (JGTC) 1994-ben debütáló Supra versenyautót, másrészt az az alapján készült, bárki számára megvásárolható szélesített bodykitet.
A TRD 3000GT széles karosszériája számos olyan üvegszálas tuningalkatrészből állt, amelyeket külön-külön is meg lehetett vásárolni a Toyota márkakereskedésekben. A motorsportban dolgozó mérnökök által tervezett, és szélcsatornában tesztelt aero-csomag növelte a leszorítóerőt és helyet biztosított a gyáriaknál szélesebb kerekeknek. A készlet tartalmazott még egy új első lökhárítót integrált első szplitterrel és nagy légbeömlő ráccsal, új oldalszoknyákat funkcionális szellőzőnyílásokkal, új hátsó lökhárítót integrált diffúzorral és hátsó szpojlert.
A 3000GT számára a TRD két szpojlert tervezett: az első egy nagyméretű, fix változat volt, a másik pedig egy állítható szárnyat tartalmazott, amelyet hat előre meghatározott szögben lehetett rögzíteni.
A legikonikusabb rész a motorháztető volt, amelyet négy beépített szellőzőnyílással láttak el, amelyek a motortér szellőzését segítették. A lyukas motorháztető híresebb lett, mint maga a TRD 3000GT. Számos tuningcég lemásolta az ezredforduló környékén, még a Halálos iramban c. kasszasikerben szereplő narancssárga Suprán is hasonló volt.
Belülre TRD-feliratú, kéttónusú sportkormányt és váltógombot, szövet/Alcantara kárpitozású kagylóüléseket és TRD műszereket kapott az autó, hogy az utastere összhangban legyen a külsejével.
Bár a TRD 3000GT majdnem olyan vad megjelenésű volt, mint a JGTC versenyautó, de műszakilag alig volt több egy mezei Supránál. Csak feszesebb és alacsonyabb felfüggesztéseket, jobb fékbetéteket, toronymerevítőt, kiegészítő olajhűtőt és egy új kipufogórendszert kapott pluszban, de a 280 lóerős 2JZ-GTE motort már változatlanul hagyták benne, pedig a TRD több teljesítménynövelő csomagot is kínált akkoriban a verseny-Suprákhoz.
Egyes források szerint modell értékesítése kizárólag a japán piacra korlátozódott, mások szerint jutottt belőle az Egyesült Államokba és Európába is. Az viszont biztos: egy jó állapotú példány értéke ma a többszöröse a Toyota Supra Turbóénak, pedig már azok közül a jó állapotúak is több százezer dollárért cserélnek gazdát az aukciós oldalakon.
A TOM’S Racing által felújított és kicsinosított zöld A80-as Supra az 1994-es TRD 3000GT-hez hasonlóan széles bodykitet kapott, beleértve az alaposan átdolgozott lökhárítókat. Természetesen a motorháztetőt ellátták a klasszikus hűtőnyílásokkal, és az első sárvédőkre is felkerültek a háromszög alakú rácsok a nagyobb felniket és erősebb fékeket rejtő kerékjáratok mögé.
A tuningcég autójával arra akarja felhívni a figyelmet, hogy hamarosan elindítja restauráló szolgáltatását, amelynek keretében az A80-as Suprák mellett a TA22-es Celicákat, az AE86-os Levin Truenókat, és SW20-as MR2-eseket fognak felújítani újszerű, gyári állapotúra.