Megszámolni sem tudjuk, hányszor röppent fel az elmúlt években a hír, hogy méltó utódot kap a Lexus LFA. Ezek után érthető, ha fenntartásokkal kezelünk minden további, erre vonatkozó beszámolót, de a mostani, alábbi értesülésekben lehet valami – leginkább azért, mert logikus lehetőségeket vázol.

Visszatérhet a Lexus LFA, ezúttal tényleg (talán) 1

Az alaphelyzet az, hogy a Lexus évek óta aktív, és nem is teljességgel eredménytelen a globális GT-szériákban. Ez nem hozott azonban új autót a márkának, mivel az RC F, később pedig az LC adta a homologizációs alapot a versenyautókhoz. Ezek azonban ma már korosak, a versenyképesség hosszú távú fenntartásához új modellre volna szükség.

Ezt hagyományosan elintézték a Toyota-csoport különböző, regionális motorsport-részlegei, most azonban ott a Toyota Gazoo Racing, ami lépésről lépésre átvesz minden feladatot, közös fedél alatt összpontosítva minden kompetenciát.

Visszatérhet a Lexus LFA, ezúttal tényleg (talán) 13

Lexus RC F GT3

A 2022-ben bemutatott Toyota GR GT3-nak soha nem volt esélye, hogy saját neve alatt megvalósuljon; a márka palettáján egyszerűen nincs hely egy ilyen exkluzív, költséges és nagy szénkibocsátású modellnek. Ha viszont a Gazoo Racing fejleszt a Lexusnak is, akkor meg van oldva a kérdés: egyszerűen csak át kell ragasztani a feliratokat – ez senkinek nem fog fájni, egyrészt, mert így logikus, másrészt, mert így van esély a koncepció megvalósítására.

A jelek szerint esélynél már többről is van szó: az elmúlt 18 hónap során japán és európai versenypályákon is feltűnt egy, a GR GT3-asra kísértetiesen emlékeztető sziluettű, erősen álcázott prototípus, amit azt jelenti, hogy valamiféle formában mindenképpen meg fog valósulni a projekt.

Nagy kérdés persze a motortechnológia. A V8 mellett jóformán csak a hagyományok szólnak, na meg az, hogy a Toyotával ellentétben a Lexus soha nem mondott olyat, hogy nem gyárt több nyolchengeres motort. A homológ példányok eladhatóságát és exkluzivitását is nagyban növelné a nagy hengerszámú erőforrás. Az már más kérdés, hogy a közúti verzióban – ami az eredeti tervek szerint kevéssel a versenyautó 2026-os premierje után megjelenhet – jó eséllyel hibrid komponens csökkentené a motor károsanyag-kibocsátását.