A harmadik generációs Bentley Flying Spur 2019-ben lépett színre, egy évvel a vele rokon Bentley Continental GT után. Ez utóbbit a közelmúltban váltotta le a Bentley, és már ott is eléggé rövidnek számított a hatéves modellciklus, de hát a villamosítás igénye nagy úr, az autógyártóknak ott a nyakán a az emissziós guillotine, lépni kellett. A Flying Spurt öt év után lecserélni viszont totális pazarlás lett volna, ezért a mérnökök a régi karosszériába építették be az erősebb, takarékosabb hibrid hajtásláncot – az már más kérdés, hogy aztán a marketing osztály úgy döntött, nevezzék generációváltásnak a ráncfelvarrást.
Így a Flying Spur kívül-belül maradt a régi, bár néhány apróságot átdolgoztak. Újak az üléskárpitok, a keréktárcsák, az opciós sötét króm csomag, az animált talajmegvilágító lámpa, a digitális műszeregység grafikája – csupa lényegtelen részlet, legalábbis az alkalmazott hajtástechnológiához képest.
A Flying Spur megkapta ugyanis a Continentalban bemutatkozott nagy teljesítményű hibrid hajtásláncot, 782 lóerős csúcsteljesítménnyel, 1000 Nm maximális forgatónyomatékkal. Az autó álló helyzetből 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A 25,9 kW kapacitású akkumulátort teljesen feltöltve a Flying Spur akár 76 kilométeren át haladhat csak elektromos hajtással. A hajtáslánc szabványos CO2-kibocsátása 33 g/km.
Ezek a Flying Spur Speed sportmodell adatait, tehát a későbbiekben visszafogottabb modellváltozatokra számíthatunk majd, amelyek tovább csökkentik a márka flottaszintű szénkibocsátását. Az előző W12-es modell mindenesetre mindössze 900 Nm-t és 659 lóerőt tudott, álló helyzetből pedig 4,0 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, miközben a szabvány szerinti átlagfogyasztása akár tízszer akkora volt, mint az új modellé.
Maga a V8-as benzinmotor 600 lóerős csúcsteljesítményre és 800 Nm maximális forgatónyomatékra képes. Ha tisztán elektromos üzemben használják, 190 Le és 450 Nm áll a vezető rendelkezésére. Akár 140 km/óráig felgyorsulhatunk villanymotorral, a benzinmotor egészen addig lekapcsolva marad, amíg a gázpedált 75 százalékánál jobban le nem nyomjuk.
Az elektromos hálózat egyébként nem támogatja a gyorstöltést, legfeljebb 11 kW-tal tölthető, azaz 2 óra 45 perc kell egy teljes feltöltéshez.
A villamosított hajtáslánchoz aktív sportfutómű társul, összkerék-kormányzással, elektronikusan szabályozott részlegesen önzáró hátsó differenciálművel és aktív nyomatékvektor-szabályozású központi differenciálművel; az egy tengelyen lévő kerekek között fékvezérléssel osztja el a nyomatékot a rendszer.
Persze attól, mert a belső tér nem változott, funkcionalitásában kínálhat újat: a feláras wellness ülésrendszer, amely nem csak klimatizálja az ülést, de az üléshelyzetet finoman variálva nem engedi, hogy elgémberedjünk, mostantól a hátsó ülésekhez is megrendelhető.
A klímaberendezés új ionizátort és új részecskeszűrőt kapott, valamint összehangolja működését a navigációs rendszerrel, így előre tudja, ha alagútba hajtunk, és lezárja a külső levegő bevezetését.
A plug-in hibrid rendszer több töltési funkciója a távolból vezérelhető, az új My Bentley alkalmazásból pedig külső szolgáltatók szórakoztató, navigációs, parkolástámogató és hasonló alkalmazásait tölthetjük le a fedélzeti infotainment rendszerre.