A tervezett szeptember 16-i dátumhoz képest jóval hamarabb, már 11-én délután fél egykor visszaadták a forgalomnak a Kőröshegyi völgyhidat, így az M7-es újra korlátozás nélkül járható. A korábbi befejezés többek között annak köszönhető, hogy a munkálatok előkészítése az áprilisi próbaemelések óta folyamatosan zajlott – írta az autópálya-kezelő. A cserék során nem szembesültek komolyabb nehézségekkel, így a munka jó ütemben, még az előre tervezett ütemezésnél is gördülékenyebben haladt.
A munkálatok során közel harminc szakember, egy 76 méter emelőmagasságú, 160 tonnás autódaru és sarunként 18 darab, összesen mintegy tízezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelőrendszer dolgozott azért, hogy az elmúlt 17 évben elhasználódott és most cserélt, egyenként közel tíztonnás szerkezeti elemeket a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban kiemeljék, ezután pedig az újakat milliméter pontosan beillesszék. Az új saruk egyediek, rendelésre készültek Németországban.
Ha már lezárták a hidat a forgalom elől, minden olyan beavatkozást is elvégeztek, amelyek egyébként forgalomkorlátozással járnának. Ez magában foglalja a két lezárt csomópont közötti 13 kilométeres szakaszon az üzemeltetői feladatokat is. Így a híd dilatációs elemeinek korrózióvédelmét a teljes keresztmetszetben, aszfaltozást, a szalagkorlát és fénytörő hálók javítását, sövényvágást, kaszálást, padkajavítást, szemétszedést és a vízelvezetők kitisztítását.