Miközben még nem látni a belső égésű motorok és az elektromos hajtás közötti, kötéltánccal felérő huzavona végét, újabb környezetbarát alternatíva bukkant fel a horizonton. Múlt héten jelentette be a General Motors, hogy ún. hibrid-flex autók gyártásába vágja fejszéjét, amellett, hogy a villanyautók iránt is elkötelezett marad.
Sok konkrétumot egyelőre nem árult el ezzel kapcsolatos terveiről az amerikai konszern, pusztán annyit, hogy két ilyen modell összeszerelését tervezi Brazíliában – az ország előkelő helyet foglal el az etanoliparban, de az sem volt mellékes szempont a döntés szempontjából, hogy a piacon a General Motors a harmadik legnagyobb autógyártó. Az viszont nem derült ki, erre pontosan mikor kerül sor, ahogyan az sem, hogy mely modellekről van szó. A bejelentés idején elhangzott nyilatkozatok alapján a Chevrolet neve alatt ölthet testet az elképzelés – akár már 2025-ben.
Az új technológia nagy erényének az tűnik, hogy mindenevő, magyarán ugyanúgy működik benzinnel és 100 százalékos, növényi eredetű etanollal – sőt, az akkumulátorok által összegyűjtött energiának köszönhetően még csekély mennyiségű elektromos hajtás is rendelkezésre áll. Mindazonáltal az a jövő zenéje, ez elég-e ahhoz, hogy legyűrje az ígéretesnek tűnő, mégis döcögő hidrogéntechnológiát.
A mostani projekt egy 5,5 milliárd reál, átszámítva csaknem 350 milliárd forint értékű beruházás részeként valósul meg. A General Motors ezzel együtt megerősítette, hogy a hibrid-flex technológiának egy konnektorról tölthető (plug-in) változatán is dolgozik, ami gázzal, etanollal és elektromos árammal is működhet.
Ugyanakkor nem az amerikai óriás az egyetlen, mely hasonló terveket dédelget: a Reuters cikke szerint a Honda és a Stellantis is beleásta magát a hibrid-flex járművek fejlesztésébe, annyira, hogy az első ilyen modelleket még az idén bemutatják a dél-amerikai országban.