Mintegy 2800 számítógépes szimulációt végzett, és megszámlálhatatlanul hosszú időt töltött a cég ingolstadti szélcsatornájában az a kis csapat, akiknek az Audi A6 e-tron közegellenállását kellett csökkenteniük.
Villanyautóknál ez különösen fontos, hiszen a lemerült akkumulátort sokkal körülményesebb feltölteni, mint egy üzemanyagtartályt megtankolni.
Andreas Lauterbach és Matteo Ghelfi a projekt első pillanatától fogva szorosan együttműködtek a tervezőkkel, már a tőlük kapott kezdeti skiccek alapján elkezdtek dolgozni a leendő modell áramlástani optimalizálásán.
A folyamatnak vannak szabályai, hiszen színtiszta fizika az egész, mégis, a gyakorlatban rengeteg próbálkozás és kísérletezés kell ahhoz, hogy tökéletes legyen a végeredmény. Ahogy a legtöbb esetben, itt is az utolsó ezredek lefaragása jelentette a legnagyobb munkát. Milliméterenként módosították a karosszéria makettjét, és végeztek újra és újra méréseket, és persze közben folyamatosan ütköztek a dizájnerekkel és a mérnökökkel. Ilyen volt például, amikor túl szélesnek találták a hátsó nyomtávot.
A kombi esetében az oldalfal kilépő élén elhelyezkedő légterelő peremeken dolgoztak sokat; ez a munka nyolc ezreddel (0,008) csökkentette a közegellenállási együtthatót, és 8 kilométerrel növelte a hatótávolságot. A hűtőmaszk alatti légbeömlő speciális kialakításán 12 kilométert (0,012 Cw) nyertek.
Szintén sokat dolgoztak a keréktárcsákon, amelyek küllőközét a villanyautóknál szokásos módon műanyag betétekkel töltötték ki.
A modellhez választható négy keréktárcsa (egy-egy 19 és 21 colos, valamint kettő 20 colos) mindegyike ilyen, speciális kialakítást kapott, de a teljesítmény nem egyforma: a legáramvonalasabb és a legkevésbé áramvonalas felni között 0,015 Cw-érték a különbség, azaz, ha nem vesszük figyelembe az áramlástani szempontokat, az aero-mérnökök munkájának nagy része kárba vész.
A végén nem hagyunk titeket nyers számok nélkül, mert elismerésre méltók: az A6 Avant e-tron kombiként 0,24-es Cw-értéket ért el, ami bámulatos, de nem annyira, mint a Sportback modell teljesítménye, aminél 0,21-nél állt meg a mérőműszer.
Alább két videón tekintheted meg a fejlesztés folyamatát, és az Audi A6 e-tron aerodinamikai képességeit