Míg az európai villanyautó gyártás szenved, és komplett típusok gyártása szünetel a kereslet hiánya miatt, addig az állami dotációkkal fűtött kínai piac szárnyal, és láthatóan náluk semmi sem áll útjában az elektromos autók terjedésének. A londoni székhelyű Rho Motion kutatóintézet által közzétett adatok szerint Kína csak augusztusban több mint egymillió elektromos járművet adott el.

Globálisan a plug-in hibrid és tisztán elektromos autók eladása 20 százalékkal nőtt az év elejétől, összesen 9,8 millió eladással. Ebből Kína hatmilliót tesz ki, ami 33 százalékos növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest.

Európa szenved a villanyautókkal, Kína viszont szárnyal 1

Összehasonlításképpen, az Egyesült Államok és Kanada 9 százalékos növekedést regisztrált, míg Európa és az Egyesült Királyság (mint gazdasági régió) számai 4 százalékkal csökkentek ugyanebben az időszakban.

Ez az első alkalom, hogy a térség negatív eladási adatokat produkált. 

Bár Portugáliában, Belgiumban, az Egyesült Királyságban és Franciaországban magasabb volt az elektromos járművek eladása, mint tavaly, Németország nagyon küzdött a bezuhanó értékesítéssel. 

Olyannyira, hogy az ottani piac 23 százalékos visszaesése eltorzította az egész térség adatait, ami arra késztette a német kormányt, hogy adókedvezményeket vezessen be a vállalatok számára.

Annak ellenére, hogy potenciálisan magasabb importvámokkal néznek szembe, olyan márkák, mint a BYD, a Jaecoo és a Hongqi nem rendültek meg, gőzerővel készülnek az öreg kontinens piacainak meghódítására. 

A hónap elején a Volvo nyilvánosságra hozta terveit, miszerint a következő években Európában a hibrideket részesíti előnyben a tisztán elektromos autókkal szemben. De nem minden csak az elektromos útról szól. A kínai Omoda márka benzines hajtásláncokat is hozott, elismerve, hogy ezek továbbra is relevánsak lesznek ebben ebben a változásokkal teli, képlékeny időszakban.