City Transformer, azaz városi átalakuló: nem véletlenül választotta ezt a nevet cégének és termékeinek egy izraeli start-up vállalkozás. A feltalálók olyan közlekedési megoldást kerestek, amivel városban és azon kívül egyaránt lehet közlekedni – nem csak egyenesen menni, de kanyarodni is.
Eredeti ötletük támadt: egy olyan futóművet szerkesztettek, amely oldalirányban 20 centiméterrel képes kitolni magát alaphelyzetéből.
A 2014-ben alapított cég 2017-ben mutatta be első technológiai demonstrációs modelljét, 2021-ben pedig a CT-1 prototípust; ez utóbbi finomításából született meg a CT-2. Az autót teljes egészében városi használatra optimalizálták: túlnyúlásai minimálisak, tengelytávja csupán 1,8 méter, nyomtávja nyugalmi helyzetben 1,0 méter. A fordulókör 8,2 méter.
Az elektromos hajtású autó két hátsó kerekébe építettek be egy-egy villanymotort, azaz az erőforrás és a hajtott kerék közvetlenül (illetve nyilván egy fordulatszám-csökkentő áttétel közbeiktatásával) csatlakozik egymáshoz. Így nem okoz gondot, hogy a cég egyik alapítója által kifejlesztett, de közelebbről sajnos nem részletezett, speciális geometriájú futóművet a haladási irányra merőlegesen elmozdítsák – magyarul kijjebb húzzák a kerekeket.
Az 1,0 méteres nyomtávból így lesz 1,4 méteres – a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a CT-2, amely városban közlekedve a Renault Twizy-nél is keskenyebb tud lenni, országúton olyan nyomtávval haladhat, mint amekkora például a Fiat 500-asnak van. Ez sem teszi persze gran turismóvá, de arra alkalmas lehet, hogy az ilyenkor 40-ről 90 km/órára megemelt, engedélyezett végsebességet kiaknázzuk – különösen, mert viszonylag nagy, 15 colos kerekeket szerelnek a fura szerkezetre. A fordulókör sugara széles üzemben 8,4 méterre nő.
A két motor együttes csúcsteljesítménye 22 kW, azaz 30 lóerő, a tartós teljesítményi maximum 15 kW, kb. 20 LE. A CT-2 álló helyzetből 5 másodperc alatt éri el az 50 km/órát.
Az akkumulátor 48V-os nikkel-mangán-kobalt konstrukció, kapacitása 15 kWh. Tölteni háztartási konnektorból lehet, legfeljebb 3,3 kW-tal, ami 4,5 óra töltési időt jelent. Ennyi árammal akár 180 kilométert is megtehetünk, vagy 120-at, ha működik a klímaberendezés – ez utóbbi alapáron csak fűt, külön kell fizetni, ha hűtést is kérünk. Regeneratív fékezésről nem tesz említést a sajtóanyag, ami súlyos figyelmetlenség a tervezők részéről.
A menetkész tömeg 560 kg, ebből 110-et az akkumulátor tesz ki; további 190 kilót vihet magával a jármű. A sofőrön kívül +1 utas vagy 450 liternyi csomag szállítható a CT-2 fedélzetén. A jármű már előrendelhető, bár gyártása várhatóan csak 2026 végén indul be, egyelőre a gyártás beindításához szükséges pénzügyi forrásokat igyekszik előteremteni a cég. Aki most előjegyzi az autót 16 ezer euróért (6,4 millió Ft) juthat majd hozzá.