Még képlékeny, hogy akar-e egyáltalán európai villanyautó-gyártó üzemet építeni a Volvo kínai tulajdonosa, a Geely, mindenesetre elkezdte listázni a számításba vehető helyszíneket – adta hírül a Reuters.
Li Csuan-haj, a kínai márka alelnöke ezzel kapcsolatosan ködösítve válaszolt a hírügynökség kérdésére, és úgy fogalmazott, hogy „még nem 100 százalék”. A Geely pillanatnyilag a lengyel kormánnyal folytat tárgyalásokat, viszont a tisztviselők még az év elején azt nyilatkozták, úgy gondolják, ehhez nem a Geely az ideális partner egy közös gyárhoz.
„Sok lehetőségünk van” – tette hozzá, amikor a tárgylásokról kérdezték, de további részleteket nem osztott meg.
Bár erről nem tettek említést, az, hogy egyáltalán felmerült az ötlet, összefüggésben állhat azzal, hogy az Európai Unió a büntetővámokkal drasztikusan megsarcoltathatja a Kínából behozott elektromos autókat.
Nicolas Appelgren, a Geely kötelékébe tartozó Lynk & Co európai vezérigazgatója elmondta, hogy a konszern az egész régiót feltérképezi. Ha megvalósul az európai üzem, a Lynk & Co a következő akkumulátoros villanyautóját már az öreg kontinensen építené meg – ehhez azonban még nem készült konkrét ütemterv.
Az eladások alapján Kína második legnagyobb autógyártójaként jegyzik a Geelyt – csak a BYD előzi meg a sorban, mely az első európai gyárlétesítményét Szegeden fogja megnyitni. A németországi Frankfurtban nemrég kezdte meg a működését a Geely tesztbázisa, ahol 13 új energiájú jármű tesztelését tervezik.