1924. október 28-án nyolc lánctalpas Citroën indult el egy 20 ezer kilométeres útra, hogy bebizonyítsa: igenis átszelhető automobillal észak-déli irányban az afrikai kontinens.

Idén, a la croisière noire (a fekete körutazás) napra pontosan századik évfordulóján egy újabb expedíció vág neki az útnak. A la croisière verte tagjai a marokkói Varzázát városából szeretnének eljutni a dél-afrikai Fokvárosba, mégpedig arra teljesen alkalmatlan járművekkel – hiszen különben mi volna benne a kihívás?

Mopedautóval szelik át Afrikát 1

Az ötletgazda Éric Vigouroux egykori Dakar-pilóta és tereprali-veterán, aki már korábban is letette a voksát a fenntartható motorsport mellett, így úgy döntött, elektromos járművel fogják megtenni a távot – méghozzá egy Afrikában gyártott elektromos járművel. Mivel a Citroën pont Marokkóban gyártja az Amit, kézenfekvő volt, hogy ezt a parányi járművet válasszák, méghozzá egyszemélyes áruszállító változatában.

Mopedautóval szelik át Afrikát 11

Persze gyári állapotában a Citroën Ami nem alkalmas expedíciós távok megtételére: az alapértelmezett 6 kWh-os akkumulátorral 70 kilométert lehet megtenni egy huzamban. Ezt eldobták, és 48V-os akkumulátorokat építettek be, amelyekkel 250 kilométerre növelték a hatótávolságot.

A töltésről napelemek gondoskodnak: ezeket menet közben a vezető melletti „raktérben” helyezik el, majd megálláskor kiemelik, összekötik, és kiteszik a napra. Két etapban naponta 200 kilométert tesz meg a négy autó, így a 13 500 kilométeres távot nettó 68 nap alatt teszik meg. Az októberi indulás után már télen (az ottani nyárban) meg akarnak érkezni Dél-Afrikába.