Az elmúlt hetekben egyre több forrásból lehet hallani, milyen súlyos terhet rónak majd az autógyártókra – és rajtuk keresztül áttételesen az egész piacra – a 2025-től bevezetésre kerülő, szigorított károsanyag-kibocsátási határértékek, pontosabban az ezek be nem tartása miatt az autógyártókat sújtó, jelentős bírságok. Az európai autógyártók szövetsége, az ACEA ezért javaslatot nyújtana be az EU-nak, hogy az utolsó pillanatban tolják el a módosítások bevezetését.

A Stellantis első számú embere, Carlos Tavares szerint azonban ez nem így működik. „Régóta ismertek az új szabályok, a gyártóknak lett volna idejük felkészülni a változásra. Mi felkészültünk. Most itt az ideje a valódi piaci versenynek” – idéz egy szeptember 12-én adott interjújából az Automotive News Europe.

Egymásnak ugranak az európai autógyártók? 1

Az ACEA tanulmánya szerint a 2025-ös szigorítások hatására Európában kétmillió autó gyártását kell felfüggeszteni, vagy különben akár 13 milliárd euróra (5200 milliárd Ft) rúgó bírságot kell befizetnie az iparágnak – és ez csak a személyautók után. A könnyű haszonjárművek gyártóit további 3 milliárd euró (1200 milliárd Ft) büntetés sújtaná.

A Stellantis egyébként 2022-ben kilépett az ACEA-ból.