Több mint két év elteltével jött rá a BMW annak a fékmeghibásodásnak az okára, ami akár másfél millió autóban is jelentkezhet – tudta meg a Bloomberg. A portál birtokába került visszahívási dokumentumok szerint a hibás, egyébként könnyebb és hatékonyabb rendszerként hirdetett alkatrészeket a Continental szállította.

Az ügyfelek és a kereskedők először 2022 júniusában kezdtek el panaszkodni a BMW-nél a hibás fékek miatt, melyet 2023 októberében követett egy átfogó vizsgálat. A hiba forrását a brake-by-wire típusú fékrendszerben találták meg: az általa használt elektromos impulzusokban lépett fel valamiféle interferencia, ami miatt vészfékezés esetén nehéz volt teljesen benyomni a fékpedált.

Az, hogy a funkció nem aktiválódott, „a fizikailag gyengébb járművezetőkre” nézve lehet hátrányos, azzal ugyanis, hogy nehezen tudják kifejteni a szükséges nyomást, nő a baleset kockázata.

Első ízben mintegy 80 ezer autót hívtak vissza az Egyesült Államokban, ám február óta kiderült, hogy ennél jóval nagyobb számban és a bajorok több márkáját érinti a probléma, köztük olyan modelleket, mint a megközelítőleg 150 millió forint értékű Rolls-Royce Spectre, a BMW zászlóshajójának számító 7-es sorozat szedánjait, valamint a XM sport-SUV-kat.

A lap értesülései szerint a Continental problémás alkatrészei egy magyarországi üzemből kerültek ki.

Nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről a munkások, ezért a fékek áramköri lapjain szennyeződés vagy por maradt. Az ügyre közeli rálátással bíró, meg nem nevezett források szerint ezért romlott a rendszer teljesítménye.

Úgy tudni, balesetet vagy személyi sérülést mostanáig nem jelentettek a fékhibával kapcsolatban, ugyanakkor hónapokig is eltarthat, mire orvosolják a problémát. Az előzetes várakozások szerint a hiba 1 milliárd eurót, azaz 394 milliárd forintot húz ki a BMW zsebéből, viszont a végső költségek még nem ismertek.

Frissítés (13:49)

Néhány órával cikkünk megjelenése után a Continental a Vezessnek eljuttatott közleményében reagált az elmúlt napok fejleményeire:

A cikkben hivatkozott gyárunkban előállított alkatrészeink minősége mindig megfelelt az iparági szabványoknak. Ezeket a minőségi előírásokat folyamatosan és szigorúan ellenőrizzük belső és külső auditokkal

– olvasható az állásfoglalásban, amihez a Continental hozzátette, „szabályzataink értelmében ügyfeleinkkel kapcsolatban ennél több információt nem áll módunkban megosztani”.