Egyre növekvő kihívás a töltőhálózat bővítése Magyarországon, miközben az elektromos autók töltése továbbra is olcsónak számít nálunk. Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány legfrissebb elemzése szerint Magyarországon kedvezőek az árak, ám a töltőpontok száma elmarad az igényektől, és a hálózat jelentősen leterhelt.

Az Európai Unió célja, hogy 2030-ra 3,5 millió e-autó töltőpontot biztosítson a tagállamokban, ám az eddigi ütem nem tart lépést ezzel a céllal.

A tervek megvalósításához évente több mint 401 ezer új töltőpontot kellene létesíteni, azonban a jelenlegi tempó mellett ennek teljesítése kétséges.

Magyarországon jelenleg 3566 töltőállomás található, amely az uniós rangsorban a 13. helyre elegendő. Azonban az elemzése rávilágít, hogy az Európai Unióban található 691 ezer elektromos töltőpont közel 60 százaléka három országban – Hollandiában, Németországban és Franciaországban – összpontosul. Érdemesebb az egy elektromos autóra jutó töltőpontokat is vizsgálni.

E tekintetben hazánk már kevésbé áll jól: az egy töltőpontra jutó elektromos autók száma Magyarországon 20,5, amivel a tagállamok között hátulról az ötödik helyen állunk. Noha egyre több EV-tulajdonos telepít saját otthoni töltőt, ezen magán töltőállomások számáról nincs pontos adat.

Magyarországon olcsó az elektromos autók töltése

Az e-autók töltésének költségei szintén fontos szempontot jelentenek. Az elemzés alapján Magyarország a negyedik helyen áll az uniós rangsorban az átlagos töltési díjak tekintetében, előfizetés nélküli díjszabással. Egy Tesla Model 3 teljes feltöltése Magyarországon körülbelül 15,5 euróba kerül (6100 forint), ami igen kedvezőnek számít. Az előfizetéses konstrukciókat figyelembe véve hazánk az ötödik legolcsóbb az uniós összehasonlításban.

Mindezek alapján Magyarországon olcsó ugyan az e-autók töltése, de a töltőpontok alacsony száma miatt gyakran nehéz szabad állomást találni.