Amikor a Ford 2023 augusztusában bemutatta a Mustang GTD változatot, még csak annyit árultak el a versenyautó-alapnak szánt kupéról, hogy a teljesítménye „valahol 800 lóerő körül” alakul.
Az alkalmazott technológiák és aerodinamikai megoldások terén egyaránt egyedülálló GTD időközben megszerezte az észak-amerikai típusbizonyítványt, és ennek során a motor csúcsteljesítményét 815 lóerőben állapították meg.
Az USA persze a régi brit birodalom idejéből megörökölt mértékegységeket használja, így lóerő alatt is mást értenek, mint minálunk, ahol az unalmas, decimális SI-rendszerben mérünk mindent. Egy szó, mint száz, a Michiganben közzé tett 815 lóerő az Kölnben (csak hogy Ford-központoknál maradjunk) 826 lóerő – de nincs vita, mert mind a kettő 608 kW-tal egyenértékű.
A forgatónyomaték csúcsértéke kerek 900 Nm. A végsebességet 325 km/órában állapították meg – az itt felsorolt érték mind új rekordot jelentenek a közútra fejlesztett Ford Mustangok történetében.
Ez persze nem jelenti azt, hogy amikor Európába megérkezik a Mustang GTD, itt is pont 826 lóerős lesz, hiszen a homologizációs előírások nem azonosak, de a viszonyok nem fognak változni.
A speciális kivitelű típus, amely a hátsó csomagtartója helyén hordja a vízszintesen beépített rugós tagjait, aktív aerodinamikai elemekkel csökkenti a légellenállást és növeli a leszorítóerőt, valamint a Mustang történetében először alkalmaz száraz karteres kenésű erőforrást, amely a korábbi 7550 helyett 7650/perc maximális fordulatszámot képes elérni, minden bizonnyal Európában is megőrzi házon belüli rekorder státuszát.
A következő lépés pedig természetesen egy mért és tanúsított kör a Nürburgringen, ahol 7 perc alatti köridővel számolnak a fejlesztő mérnökök.