Két éve egy, a NASA által alkalmazott radaros technológiát adaptálva a Toyota néhány mérnöke kidolgozott egy fejlett rendszert, amely képes akár egy lélegző csecsemő mellkasának a mozgását, a szív dobogását is észlelni, és ezt építették be egy kísérleti autóba.
A megoldás mostanra szériaváltozattá fejlődött, és a 2025-ös modellévi Toyota Sienna buszlimuzinban rendelkezésre is áll, méghozzá alapáron.
A rendszer azt követően aktiválódik, hogy a gyújtás levételét követően a vezető kinyitja, majd becsukja az ajtaját. Amennyiben a milliméteres hullámhosszon dolgozó (60 GHz-es) radar mozgást észlel a második vagy harmadik üléssoron, elindul a riasztási folyamat.
Ha az autót be is zárták, először a vészvillogókkal és az ajtók nyitását kísérő, csipogó hang bekapcsolásával hívja fel magára a figyelmet az autó. Másfél perc elteltével bekapcsolódik a duda is a kórusba.
Ennél sokkal izgalmasabb, amit a Toyota a 10 éven át ingyenesen igénybe vehető Safety Connect okostelefonos applikáción keresztül kínál.
Négy perccel azután, hogy a radar mozgást észlelt, az alkalmazásban riasztás jelenik meg a felhasználó telefonján, illetve SMS-t is küld az autó a vezetőnek. Ha erre sincs reakció, további két perc elteltével a központ felhívja a megadott telefonszámot, és egy automatizált üzenettel biztatja arra az ügyfelet, hogy siessen vissza a kocsihoz, talán még nem késő.
Amennyiben a vezető kiszállás után elfelejtette bezárni az autót, a lokális riasztások elmaradnak, de a telefonos üzenet, illetve hívás ekkor is működik.
Egyelőre nincs szó arról, hogy a Toyota más típusaiban is bevezetné a rendszert, pedig Európában is örülnénk ennek a fejlesztésnek.