„Hogyan engedhetnénk meg magunknak egy gyárat, amit az Audi nem? A pletykák alaptalanok” – nyilatkozta William Li, a kínai NIO autógyártó vezérigazgatója arra a sajtóértesülésre reagálva, miszerint delegációt küldtek volna az Audi brüsszeli üzemébe, hogy előkészítsék annak esetleges megvásárlását. Hozzátette: cégük az akkumulátorcserélő állomásokon kívül nem szívesen ruház be álló eszközökbe.

Minderről a cégcsoport újdonságának premierjén beszélt: a tavaly tavasszal beharangozott Onvo almárka most tartotta első típusának, az L60 elektromos terepkupénak a piaci bevezetését. Az Onvo alacsonyabb árfekvésű autókkal célozza a vevőket, lehetővé téve, hogy a NIO megőrizze prémium pozicionálását.

A középkategóriás Onvo L60 egyértelműen a Tesla Model Y konkurenseként lép piacra, egyelőre csak Kínában, ahol 10,4 millió forintnak megfelelő indulóáron lesz elérhető. Ez csaknem 16 százalékkal olcsóbbá teszi a Model Y szintén Kínában készülő kivitelénél.

Mégsem kell a kínaiaknak az Audi bajba jutott üzeme 2

Az igazán nagy dobás azonban nem is ez, hanem, hogy a NIO-hoz hasonlóan az Onvo is megvásárolható akkumulátor nélkül – ekkor 7,5 millió forintnak megfelelő összeget kell csupán fizetni érte, az akkucsomag pedig kapacitásától függően 30-45 ezer forintnak megfelelő havi díj ellenében bérelhető.