Hiába nyomulnak, egyelőre inkább kevesebb, mint több sikerrel tudták megvetni a lábukat az európai piacon a kínai autómárkák. Amellett, hogy terjedésüket az uniós büntetővámok sem fogják segíteni, egyelőre a fogyasztók részéről is vannak fenntartások: egy tanulmány révén kiderült, hogy például Németországban adatvédelmi okokból bizalmatlanok a kínai autókkal szemben – írja az Auto Bild.
A felmérésben – amit egy német közlekedésmenedzsment-vállalat megrendelésére, 1149 autós megkérdezésével készített a YouGov – a válaszadók 43 százaléka válaszolta azt, hogy nem bíznák az adataikat a kínai autókat, ami kizáró ok a vásárlásnál. Ennek megfelelően az ázsiai piacról érkező gyártók, vagyis az MG, a BYD és a Nio a bizalomlista legvégén kullognak, ugyanis csak a megkérdezettek 16-17 százaléka bízik meg a felsorolt márkákban.
Ezzel szemben – nem is annyira meglepő módon – a német márkák esetében nem kerülnek szóba ilyesféle ellenvetések. Ennek megfelelően az élmezőnyt a Mercedes-Benz, a BMW és a Volkswagen hármasa alkotja – a stuttgarti márka 39 százalékkal áll az élen, melyet a bajor gyártó 37, a wolfsburgi pedig 32 százalékkal követ. A Toyota 29 százalékkal a negyedik, az ötödik és a hatodik helyen pedig – 26-26 százalékkal – a Ford és az Opel áll.
Christian Korff, a Cisco igazgatótanácsi tagja szerint ez nagy lehetőség a német autóipar számára ahhoz, hogy fellendítse az értékesítéseket. „Ez egy olyan igazi versenyelőny, amit most ki kell használni. A németországi adatvédelem akár az új exportsláger is lehet” – jegyezte meg.