Ma már egy kompakt autóban teljesen átlagos a 130 lóerős teljesítmény, a villanyautók pedig elhozták a brutális gyorsulást virító típusok korát, elég csak a 435 lóerővel megtömött MG4 XPowerre gondolni. 

35 éves Mercedes: 136 lóerővel is szép az élet 1

Kevés olyan kortalan autó létezik, mint a W201-es Mercedes-Benz

Mégis a német autópályán egy 35 éves Mercedes-Benz valahogy 136 lóerővel is bőségesen elegendőnek tűnik a fennséges haladáshoz. Pedig ez nem a kínálat csúcsa, a W201 kódjelű 190-es Mercedes 2,3 literes motorral inkább a kellemes középút volt az 1982 és 1993 között gyártott típusnál. 

A videó alapján simán fut és meglepően stabil még nagy tempónál is, de a Mercedes akkoriban a tervezett elavulás helyett a túltervezettség felé kacsingatott. Ezt az autót a Mercedes egészen elképesztő szellemi és anyagi ráfordítással fejlesztette ki. 2,3 milliárd márka ment el rá, ami az inflációt nem számolva is 447 milliárd Ft lenne.

35 éves Mercedes: 136 lóerővel is szép az élet 2

Ezt tényleg komolyan gondolták a Mercedesnél, nem véletlenül népszerű hobbiautó a 190-es

A szívódízelek négy- vagy öthengeresek, 72-75 lóerős volt a kétliteres 190D, a 2,5 literes szívódízel 90 vagy 94 lóerőt adott le. Az öthengeres turbódízelként is létezett, 122 vagy 126 lóerővel, automatikus váltóval.

35 éves Mercedes: 136 lóerővel is szép az élet 3

Az igazi csúcs gyűjtői darab, a 190 E 2.5-16 EVO II, a négyhengeres motor legnagyobb teljesítménye 235 lóerő volt 7200-as főtengely-fordulatszám mellett. Az igencsak pörgős motor 235 newtonméteres maximális nyomatékát 5000 és 6000 között adta le.

A benzines kínálat egyik csemegéje a 190E 2.6, amibe 2597 köbcentis, M103 kódú sorhatos motor került 160-166 lóerővel, 8,2 másodperces gyorsulással 100-ra és 215 km/órás végsebességgel. a sorhatosból az akkor még külön tuningcégként működő AMG csinált egy még öblösebb, erősebb kivitelt, a 190E 3.2 AMG 234 lóerős volt.