Amikor először hallottunk a Leapmotor márkáról, nem volt több egy távoli, kínai furcsaságnál, amelynek kínálata egyetlen cuki városi törpeautóból állt. Azóta a márka 51 százalékban a Stellantis tulajdonába került, és ezzel párhuzamosan elkezdett fejlődni. Ma már számos normális méretű családi modellt kínál Kínában, sőt, mire eljött az ideje az európai bevezetésének, egy középkategóriás SUV-val is előálltak – ez a tisztán elektromos C10.
Ezt már megjelenésével igyekszik tisztázni a 474 cm-es crossover: a villanyautók összes kötelező stíluselemét alkalmazza, a tükörsima felületektől a lemezbe simuló kilincseken át a tömör orrfelületig. A hátsó ablaktörlőt a tetőspoiler alá rejtették, így az sem bontja meg a vonalak harmóniáját.
Stellantis elektromos D-SUV-ok
Leapmotor C10 | Peugeot e-5008 | ||
Hosszúság | mm | 4739 | 4641 |
Szélesség | mm | 1900 | 1844 |
Magasság | mm | 1680 | 1646 |
Tengelytáv | mm | 2825 | 2840 |
Akkumulátor | kWh | 69,9 | 96,9 |
Hatótávolság, WLTP | km | 420 | 668 |
Max. teljesítmény | kW | 160 | 170 |
Az utastérben első pillantásra mellőztek minden látványos, költségnövelő geget. Nincs faltól falig OLED-kijelző, helyette két külön monitort kapunk, egy 10,25 colosat műszeregység gyanánt, és egy 14,6 colos érintőképernyőt a fedélzeti funkciók kezelésére. Minden funkció vezeték nélküli szoftverfrissítéssel tartható napra készen, a vezetőtámogató rendszerektől kezdve az infotainment-berendezésig (média, navigáció), a hajtáslánctól a kiberbiztonsági intézkedésekig.
A kormánykeréken öt irányban nyomkodható gombok szolgálnak további vezérlésre. Ugyanakkor a szellőzőnyílások rejtettek, mozgatni villanymotorral lehet azokat. Van többszínű hangulatvilágítás, az irányváltó kapcsoló pedig a legújabb divat szerint a kormányoszlopra költözött. A térérzetet 2,1 m2 felületű panoráma napfénytető javítja, árnyékot hagyományos, elhúzható rolóval biztosíthatunk.
A 435 literes csomagtartó nem dönt rekordokat, a hátsó ülések elfektetésével 1410 literre bővíthető az üreg. Ha az első üléseket is ledöntjük, 182 x 111 centiméteres felületet kapunk, amit a gyártó franciaágyként emleget. Mindkét üléssoron 10-10 különböző tároló rekeszt kapunk, a felhasznált anyagok pedig jelentős részt fenntartható, megújuló forrásból származnak, ami 30 százalékkal csökkenti a gyártás szénlábnyomát.
Az ülések hét különböző keménységű szivacsból készültek, így komfortosan és egészségesen támasztják meg a testet. A tervezők ügyeltek a légminőségre és az alacsony zajszintre is; utóbbiból a széles körben alkalmazott csillapító és elnyelő struktúrák mellett a csendesnek mondott villanymotor is kiveszi a részét. A versenytársak átlagos zajszintjénél 3-5 decibellel kevesebbet mértek a C10 utasterében – reméljük, ezt hamarosan személyesen is ellenőrizhetjük.
Kulcs nem kell az autóhoz, helyette NFC-s okostelefonnal nyitható, csukható és indítható. Szintén mobiltelefonról diganosztizálható, illetve vezérelhető egy sor funkció, beleértve a klímaberendezést.
A Leapmotor C10 egy darab villanymotorja 160 kW (218 LE) csúcsteljesítményre és 320 Nm maximális forgatónyomatékra képes. Az akkumulátort teherviselő elemként építették be, ami kompaktabb szerkezetet és fokozott merevséget eredményez.
A hajtáslánc várható élettartama meghaladja a 600 ezer kilométert, amihez az akkumulátor fejlett, mesterséges intelligencia alapú diagnosztikával karban tartott hőszabályozási rendszere is hozzájárul. Ugyanez az M.I. a vezetési szokásokat is megtanulja, és valós időben alkalmazkodva optimalizálja a hajtáslánc teljesítményét.
A fedélzeti váltóáramú töltő 6,6 kW-os, de egyenáramú gyorstöltést is tud fogadni az autó, ilyenkor 30 perc alatt tölthető 30-ról 80 százalékra a 69,9 kWh kapacitású akkumulátor. A WLTP szabvány szerinti hatótávolság 420 kilométer.
A házon belül fejlesztett, 12 hangszórós, 840W-os audiorendszer 7.1 surround hangzást biztosít, négyféle hangzásképpel; a hangulatvilágítás összehangolható a zenével. Elöl és hátul egyaránt kapunk USB-A és USB-C aljzatokat, a telefon 15W-os vezeték nélküli töltőre is helyezhető.
A Leapmotor egyszerre építi saját magát és kereskedői hálózatát. Az év végéig 350 értékesítési pontot nyitnak Európa-szerte, és a tervek szerint ezekre szeptember végével érkezik a T03, majd októberben a Leapmotor C10, 36 400 eurós (14,6 millió Ft) induló áron; az elkövetkező három évben évente egy-egy új modellel bővítenek.
Az alábbi videó első felében a Leapmotor C10 szabadidőjármű, a második felében a Leapmotor T03 mikroautó látható.