Bennfentes információk szerint inog Carlos Tavares (képünkön) vezérigazgató pozíciója a Stellantis-konszern élén. A Fiat Chrysler- és a PSA-csoportok összevonásával 2021-ben létrehozott nagyvállalat vezetésével megbízott szakember sikeresen kormányozta át a cégcsoportot a Covid-járványon, drasztikus költségcsökkentéseivel stabilizálta a vállalatot.

Míg azonban Európában viszonylag stabilnak mondható a helyzet, Észak-Amerikában komoly bajok vannak, zuhant a profit, hatalmas raktárkészletek halmozódtak fel, és egymást érik az elbocsátások. Egyesek egyenesen azzal vádolják Tavarest, hogy nem érti a nagy amerikai márkák, mindenekelőtt a Dodge hagyományait, és nem történelmi érdemeinek megfelelően bánik azokkal.

Észak-amerikai kudarcaival a fő részvényesek, mindenekelőtt John Elkann rosszallását is kivívta Tavares. Az adóügyi botrányba keveredett Agnelli-örökös Elkann állítólag nem tervezi idő előtt felállítani Tavarest a vezérigazgatói székből, de megkezdte az utód kiválasztásának a folyamatát.

A cég szóvivői szerint mindebben nincs semmi különleges, a vezérigazgató kiválasztása hosszú és felelősségteljes feladat. A hivatalos álláspont szerint Tavares maga is aktívan részt vesz utódja keresésében; sőt, az sincs kizárva, hogy ő marad 2026 után is a vezérigazgató, írja a Bloombergre hivatkozva az Automotive News Europe.