A Polo, amely egykor a városi kisautók királyának számított, az elmúlt tíz év alatt megfelezte eladásait az európai piacon, ezért a Volkswagen úgy döntött, a Polo búcsúzik Európától. A modell gyártását Dél-Afrikába helyezik át, de ott sem fogják már huzamosabb ideig készíteni.
A spanyol pamplonai üzem közel 40 éve gyártja a Volkswagen Polókat, ez idő alatt közel 8,5 millió példány gördült le a gyártósorról. A vásárlói igények átalakulása – valamint a kisebb SUV-modellek, például a Volkswagen T-Cross és T-Roc térnyerése miatt – azonban az elmúlt években jelentősen csökkentek a kisautó eladásai.
A 2024 januárja és augusztusa közötti időszakban mindössze 90 ezer darabot értékesítettek Európában, miközben tíz évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban közel 180 ezret adtak el.
Pamplonában a Polo után a VW ID.2 és egy hasonló méretű Skoda gyártására áll át, míg a T-Cross és a Taigo modellek továbbra is itt készülnek majd.
A Volkswagen Golf bezzeg hasít, a vállalat legendás típusa idén ünnepli 50. évfordulóját. A modellből eddig több mint 37 millió darabot gyártottak, és a nyolcadik generációnál tart.
A jubileum alkalmából a VW egy frissített verzióval állt elő. A Golf Németországban továbbra is az egyik legnépszerűbb autó: tavaly novemberben 7503 darabot adtak el belőle, ezzel megszerezve az első helyet az új személyautók ranglistáján. A második helyen a Volkswagen Tiguan állt 5684 eladott autóval, míg a harmadik helyet a Polo szerezte meg 4996 darabbal, mely még egyszer utoljára bizonyította, hogy helye van a legjobbak között.