Új hajtásláncopciók érkeznek a BMW 5-ös sorozathoz novemberben. A BMW 520i Touring 48 V-os mild hibrid rendszert kap, ami a 190 lóerős csúcsteljesítményt 208-ra, a 310 Nm maximális forgatónyomatékot 330-ra emeli, ha szükséges. Az autó álló helyzetből 7,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,7–6,1 l/100 km.
Szintén új a BMW 550e xDrive Touring, amely egy háromliteres, hathengeres benzinmotort társít a nyolcfokozatú váltóba integrált villanymotorral. Az előbbi 313, az utóbbi 197 lóerőre képes, de ezek természetesen nem adhatók csak úgy össze; a legnagyobb elérhető rendszerteljesítmény 489 LE, a kombinált nyomatéki csúcs 450 Nm. A tisztán elektromos hatótávolság 82–90 km. Az átlagfogyasztás feltöltött akkumulátorral 1,1-0,8 liter/100 km, vagy 8,5-7,8 liter/100 km, ha full hibridként üzemel a jármű. Az összkerékhajtású hibrid álló helyzetből 4,4 mp alatt éri el a 100 km/órát.
Harmadik újdonságként érkezik a BMW i5 xDrive40 Touring tisztán elektromos kombi. Ennek átlagos energiafelhasználása 20,5–17,9 kWh/100 km, a szabvány szerinti hatótávolság 452–520 km. A tengelyenként egy-egy villanymotor együttesen 290 kW (394 LE) csúcsteljesítményt ad le, a maximális kombinált forgatónyomaték 590 Nm. A 0–100 km/óra sprinthez 5,5 mp-re van szüksége az autónak, a végsebesség 215 km/óra. A nettó 81,2 kWh kapacitású akkumulátor 11 kW-tal (felárért 22 kW-tal) tölthető, illetve egyenáramú gyorstöltőn akár 205 kW teljesítménnyel tudja fogadni a töltést.
A BMW 5-ös szedánok és kombik novembertől új BMW Individual karosszériaszín-opciókat kapnak, az M Sport és Comfort csomagokkal szerelt modellekben M multifunkciós ülések fokozzák a hosszú távú utazókényelmet. Szintén újdonság, hogy a panoráma-napfénytető mostantól sötétszürke M Alcantara tetőkárpitozással is társítható.
Az összes plug-in hibrid BMW 5-ös, valamint (cikkünkben kakukktojásként) a BMW X5 xDrive50e erősebb fedélzeti (váltóáramú) töltőt kap. A korábbi 7,4 helyett 11 kW maximális teljesítményre alkalmas berendezéssel a korábbi 3 óra 25 perc helyett 2 óra 15 perc alatt tölthetjük fel a hibrid 5-ösök akkumulátorát, míg az X5 esetében 4 óra 30 percről 3 órára csökken a töltési idő.
A BMW 5 és i5 szériák mellett a német gyártó egyéb típusai is frissülnek idén ősszel. Ide kattintva a BMW 1-es sorozat újdonságairól olvashatsz.