Előfordult-e meghibásodás az autójával az elmúlt huszonnégy hónapban; ha igen, mennyibe került a javítása, és mennyi ideig tartott? Ezt az alapvető kérdést tette fel olvasóinak a brit What Car? autós szaklap. Arra is rákérdeztek, hogy a hibajelenség az autó melyik részegységét vagy jellemzőjét érintette; összesen tizenhat lehetőség körül lehetett választani, amelyeken belül tovább lehetett finomítani a választ.
A folyóirathoz összesen 29 697 válasz érkezett be, ezek alapján harmincegy márka 199 típusát rangsorolták. Ezek között vadonatújak és fiatal használtak egyaránt voltak; a felmérés ezúttal a legfeljebb ötéves autók tulajdonosai számára volt nyitott.
Alább azt a tíz márkát soroljuk fel, amelyekkel a legtöbb probléma akadt. A tizedik legmegbízhatatlanabbtól haladunk, a lista első helyezettje (tehát a cikk legutolsó bejegyzése) az ügyfélelégedettség legutolsója lesz, azaz az első számú a legmegbízhatatlanabb márka.
Ha a legmegbízhatóbb márkák érdekelnek, kattints ide!
10. Mercedes-Benz (89,7%)
A 2023-ig gyártott E-osztályos Coupé és Cabriolet (47% meghibásodási ráta) és a GLE nagy SUV (35% romlott el) lehúzták a márka teljesítményét. Sokkal jobban szerepelt az A-osztály, ahol csak minden kilencedik autó (11% hibaráta) mutatott problémát, és ezzel a második legmegbízhatóbb családi autóként zárta a felmérést. Szinte minden hibát kiküszöböltek egy héten belül, 91 százalékot garanciában.
9. Polestar (89,3%)
Először volt annyi Polestar-tulajdonos a válaszadók között, hogy felkerülhessen a listára a márka. Egyelőre egyetlen típussal, a Polestar 2-essel vannak tapasztalatok. Minden harmadik autóval tapasztaltak hibát, főleg az elektromos rendszernél. Az egy hétnél lassabb javítások aránya viszonylag alacsony (20%) volt. Mivel fiatal modellről van szó, minden hibát garanciában, ingyen javítottak.
8. Audi (89,0%)
Fokozottan típusfüggő az Audi megbízhatósága. A Q2-es a felmérés második legmegbízhatóbb városi crossovere, a 99,5 százalékos pontszám azt jelenti, hogy gyakorlatilag tökéletes a típus (ezt igazolja, hogy száz autóból csak három mutatott hibát.) Ugyanakkor a Q7-esnél nincs problémásabb hétüléses modell, minden harmadik (33%) elromlott, ami 80,8 százalékos pontszámot eredményez. Az Audi A6-osok közül minden második kötött ki szervizben az elmúlt 24 hónap során. Összesen 29 százalék a meghibásodásai ráta, tíz autóból négyet egy hétnél tovább tartottak bent a műhelyben.
7. Fiat (88,2%)
A tavalyi 15. helyről idén a 25. helyre zuhant a megbízhatósági rangsorban az olasz márka. Az autók 22 százalékánál tapasztaltak meghibásodást, ezek kétharmadát garanciában javították.
6. Seat (87,5%)
Az Ibiza és Leon modellek tulajdonosai 57, illetve 58 százalékos arányban számoltak be meghibásodásról, ami akkor is rossz hír, ha a javítás a legtöbb esetben nem került pénzbe. Minden harmadik Seat (35%) problémát dobott, alig több mint egyharmaduknál tartott egy hétnél tovább a javítás.
5. Land Rover (87,1%)
Az új generációs Defender, valamint a mostani és az előző Range Rover Sport jóvoltából fejlődés látható a márkánál. A Defender 96,3 százalékos pontszámával a teljes felmérés második legmegbízhatóbb hétüléses modellje, az előző RRS pedig a harmadik legmegbízhatóbb luxusautó. Ez azért jó, mert lassan kikopik a felmérésből a 2019 előtt gyártott Evoque, amit 73,8 százalékos pontszámával és 37 százalékos meghibásodási rátájával lehúzza a márkát. A meghibásodások közel fele egy hétnél tovább tartotta a szervizben az autókat.
4. Nissan (85,9%)
Habár csupán minden ötödik Nissannal (20%) támadt probléma, a meghibásodott autók közel felét egy hétnél is hosszabb ideig szerelték, és a költségek is magasak voltak. Egyes típusok kifejezetten megbízhatók (a Nissan Leaf például 95,6 százalékos pontszámot ért el), ugyanakkor minden harmadik Juke (31%) elromlott.
3. Vauxhall (Opel) (84,7%)
Viszonylag kevés meghibásodás (az autók 23%-a) történt, azokat viszont költségesen javították. A Mokka Electric 65,6 százalékos pontszámával az egész felmérés legproblémásabb elektromos városi SUV-jának bizonyult; a Corsa Electric 72,2 százalékos pontszáma sem különösebben megnyugtató.
2. Alfa Romeo (84,1%)
Minden harmadik Alfa (33%) produkált valamiféle hibát, ezek egy részét csak lassan és költségesen sikerült helyre hozni. Az elromlott Stelviók harmada, a Giuliák 55 százaléka egy hétnél többet töltött a szervizben.
1. MG (76.9%)
Az MG tulajdonosok 37 százaléka számolt be meghibásodásról; a javítások 58 százaléka egy hétnél is tovább tartott. A legproblémásabb típus az egyébként új fejlesztésű MG4 volt, (63,8% pontszámmal), ellenben az MG5 kifejezetten megbízhatónak bizonyult 92,0 százalékos eredménnyel!