A kínai autógyártó kiemelkedő szerepet szán magyarországi tevékenységében a magyar szaktudásnak és az innovatív szemléletnek – emelte ki nyilatkozatában a világcég humán erőforrásokért felelős vezérigazgató-helyettesét, Jerry Xunt.
A Szegedi Tudományegyetemmel már számos egyeztetést folytattak, az intézmény szerves része lesz a BYD működésének.
Gyakran az autógyárak szerződést is kötnek a diákokkal, ösztöndíjat is felkínálnak nekik, cserébe viszont a tanulók vállalják, hogy egy bizonyos időt az autógyárban fognak tevékenykedni. Így jó előre bebiztosítja a szakképzett munkaerőt magának az adott gyártó.
A most épülő debreceni BMW gyár, a győri Audi, az esztergomi Suzuki és a kecskeméti Mercedes szintén komolyan épít a helyi középiskolai és felsőoktatási intézmények tanulóira.
A BYD 2023-ban jelentette be, hogy több milliárd eurós beruházással Szegeden építi meg első európai autógyárát, amely évi háromszázezer autó gyártására lesz képes. A gyár építése már megkezdődött, előzetes információk szerint a gyártás 2025-ben kezdődhet meg.
A 2003-ban alapított BYD Auto a világ első autógyártója, amely a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította az elektromos átállás jegyében, és 9 egymást követő évben a konnektorról tölthető személygépkocsik eladásának élén állt Kínában.