A tavaly nyáron leleplezett Maserati GT2 versenyautó kapcsán már akkor elhangzott a gyár részéről, hogy igazán kár lenne, ha egy ilyen nagyszerű autó nem mehetne az utcára…

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 1

Aztán idén augusztusban meg is erősítették, hogy érkezik a GT2 Stradale, ami azért vicces, mert a versenyautó eleve egy közúti modell, az MC20 alapjaira épült. Mégis, a történetet így megtekerve rangosabbnak hangzik a végeredmény, mintha egyszerűen építettek volna egy extrém kivitelű MC20-ast.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 103

Azok kedvéért, akiknek sietős a dolguk, és csak a számoknak hisznek, gyorsan összefoglaljuk a GT2 Stradale paramétereit. A jól ismert 3.0 V6-os motor itt 640 lóerőt ad le, a maximális forgatónyomaték 720 Nm.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 104

A nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval szerelt hajtáslánc 2,8 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára a szárazon 1365 kilogrammot nyomó kupét, a végsebesség 324 km/óra.

A további műszaki részleteket a cikk legvégén található táblázat tartalmazza.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 105

A GT2 Stradale leglátványosabb egyedi jellemzője az aerodinamikai csomag. A három fokozatban állítható, szénszálas hátsó szárny és a többi áramlástani elem – így az elülső gépházfedélen kialakított, hűtési feladatot is ellát légcsatornák – 280 km/óra sebességnél kerek fél tonnával préselik az aszfaltra az autót. Az MC20 ugyanennél a tempónál csak 145 kilóval szorítja magát az aszfaltra.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 106

A menetkész tömeg 60 kilogrammal csökkent az MC20-hoz képest; ebből 19 kilót a versenyautóról átemelt, központi anyás, 20 colos keréktárcsák vesznek le. További dekagrammokat lehet megtakarítani az autó szinten minden pontjára elérhető, szénszálas kompozit elemekkel – ezek egy része funkcióval is bír, mások csak díszítenek.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 107

Az utastérben könnyített szerkezetű a középkonzol, az ajtókon pedig szövetfül szolgál azok behúzására – az itt megtakarított grammokat aztán olyan extrákkal pazarolták el a tervezők, mint a vezeték nélküli telefontöltő rendszer vagy a tizenkét hangszórós Sonus Faber prémium hifi.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 108

A mérnökök az olyan praktikus megoldásokról sem feledkeztek meg, mint az első futóművet 35 mm-rel megemelő, opciós funkció. A csomagtartó 100 literes, azaz nem sok mindenre jó, de legalább van.

Az autót a 2025-től kötelező vezetőtámogató rendszerekkel is felvértezték, így kamerák és radarok figyelik a környezetet és a vezetőt egyaránt.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 109

Mindkét tengelynél új, illetve átdolgozott csatornák vezetik el menetszelet, részben a légellenállást csökkentve, részben a fékeket hűtve.

A szénszálas vázú versenyüléseket a Sabelt szállítja, kétféle méretben választhatók, a mögéjük beszerelhető bukócsövön pedig többpontos versenyöv rögzíthető. Ha a vevő nem szeretne vadulni autójával, kérhető hétköznapibb kivitelű sportüléseket is.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 110

A kormánykerék nem a GT2-ből, hanem az MC20-ból jön, de átdolgozták, felső ívére váltófényeket szereltek, a szénszálas karimát Alcantara borítja.

Kétféle motorsport-csomag is rendelhető az autóhoz. Az elsőben félslick abroncsok, elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálmű, karbon-kerámia fékek és egyedi hangolású ESC szerepel.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 111

A Performance Plus csomag négypontos versenyöveket, beépített tűzoltó-berendezést és egyéb, versenyhelyzetben hasznos extrákat tartalmaz. Szintén ez utóbbi része a Corsa Evo üzemmód, amit közvetlenül a GT2 versenyautóból vettek át, és négy fokozatban tesz lehetővé a kipörgésgátló, a menetstabilizátor, a részlegesen önzáró differenciálmű és az ABS működésének szabályozását. Alapértelmezésben GT, Sport, vizes és Corsa üzemmódok állnak rendelkezésre.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 112

Az infotainment rendszer sem maradt érintetlen, hat menüpontban jeleníthetünk meg motorsport-specifikus motoradatokat (töltőnyomás, forgatónyomaték, olajnyomás stb.), lekérhetjük az elmúlt egy óra fogyasztási adatait, megtekinthetjük a nyomatékelosztás mértékét, leolvashatjuk a motor-, fék- és váltóhőmérsékletet, komplex stopperóra-funkció is rendelkezésre áll, valamint megjeleníthetünk olyan másodlagos rendszeradatokat, mint az indítóakkumulátor feszültsége vagy a hűtővíz hőmérséklete.

Rendszámot szerelt versenyautójára a Maserati 113

GT2 STRADALE

Méretek és tömegek    
Hosszúság mm 4669
Szélesség (tükrökkel) mm 2178
Szélesség (tükrök nélkül) mm 1965
Magasság mm 1222
Tengelytáv mm 2700
Nyomtáv elöl mm 1681
Nyomtáv hátul mm 1649
Túlnyúlás elöl mm 1076
Túlnyúlás hátul mm 893
Fordulókör átmérője m 11,8
Csomagtartó l 100
Üzemanyagtartály l 60
Száraz tömeg kg 1365
Tömegeloszlás e/h   40%/60%
Abroncsok    
Elöl   245/35 R20
Hátul   305/30 R20
Hajtáslánc    
Hengerek száma és elrendezése   V6
Lökettérfogat cm3 3000
Furat mm 88
Löket mm 82
Sűrítési viszony   11:1
Max. teljesítmény @ fordulatszám LE @ 1/perc 640 @ 7500
Max. forgatónyomaték @ fordulatszám Nm @ 1/perc 720 @ 3000-5500
Erőátvitel    
Sebességváltó   DCT, 8 fokozatú
Áttételek   2,905/ 1,759/ 1,220/ 0,878/ 0,653/ 0,508/ 0,397/ 0,329
R 2,632:1
Végáttétel   5,174
WLTP értékek    
Üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100km 11,6
CO2-kibocsátás (vegyes) g/km 265
Menetteljesítmények    
Végsebesség km/óra 324
Gyorsulás, 0-100 km/óra mp 2,8
Fékút, 100-0 km/óra m 33