Európában tavaly február óta nem csökkent olyan drámai mértékben a kínai elektromos autók eladása, mint most augusztusban. A Dataforce friss adatai szerint a nyári hónapban 48 százalékkal estek vissza a kínai autógyártók regisztrációi az előző év augusztusához képest. Ez már a második egymást követő hónap, amikor a kínai gyártók komoly visszaesést könyvelhetnek el.
A piacon korábban vezető pozíciót elfoglaló MG különösen nagyot bukott, ugyanis már csak a másodikok a BYD-vel szemben, és 65 százalékos regisztrációcsökkenést szenvedtek el egy év alatt.
Az MG-nél bekövetkezett visszaesés egyik fő oka a kínai elektromos autókra kivetett ideiglenes európai uniós vámokkal kapcsolatos bizonytalanság. A szabályozás a Kínában gyártott és onnan Európába importált autókat érinti, több sáv van, a legmagasabb 38 százalékos vámmal terheli az autókat. Továbbá az MG stratégiai irányváltása is szerepet játszhat ebben, ugyanis egyre inkább a hibrid modellekre helyezik a hangsúlyt az EV-k helyett.
Eközben a BYD 19 százalékos növekedést tudott elérni a regisztrációk terén ugyanebben az időszakban. Az európai piacokon az elektromos autók iránti kereslet is egyre csökken, különösen az olyan országokban, mint Németország, ahol megszüntették a vásárlói ösztönzőket, például az állami támogatást az ilyen járművekre.
Ugyanakkor olyan országokban, mint az Egyesült Királyság és Norvégia, ahol nem alkalmazzák az EU-s extra vámokat, továbbra is növekedést mutatott az elektromos és az elektromos kínai járművek értékesítése.
A nem kínai, de távol-keleti gyártással rendelkező márkák, mint például a Tesla, valamint a Volvo (főleg az EX30-as), szintén növekedést tudtak elérni az EU-ban.