A Yamaha nagy névnek számít a sportautókba szánt motorok fejlesztése terén. Az ő szakértelmüket dicséri a Lexus LFA 4.8 V10-es csodája (1LR-GUE), a Volvo 4.4 V8-as sportmotorja (B8444S), amely a Noble M600-ba is bekerült, vagy a Lotus Elise 1,8 literes, soros négyhengerese, amit eredetileg a Toyota számára fejlesztett a Yamaha, csak az angolok rászereltek még egy kompresszort. A legizgalmasabb Yamaha-motor persze az a V12-es, amit saját fejlesztésű autójukba építettek volna be, de a projekt végül megmaradt csodálatos nedves álomnak, úgyhogy inkább csak érdekességként kötelező megemlíteni ilyenkor.
A lényeg viszont, hogy új autóipari kooperációra lépett a Yamaha. A partner ezúttal a Caterham, az alany pedig a Project V, a márka első tisztán elektromos sportautója.
Bizony, a Yamaha a villanymotorokhoz is ért. Még négy éve bemutattak egy olyan hajtómodult, amely bármilyen gépjárműbe beépíthető, és széles teljesítmény-tartományban hangolható. Azóta viszont hatalmasat fejlődött a villanymotor-technológia, így vélhetően jobb hatásfokkal, kisebb fogyasztással tudnának (illetve fognak tudni) kompaktabb és még erősebb motorokat építeni a Caterham számára.
A prototípus a tervek szerint 2025 derekán mutatkozhat be. Ezt követően a Yamaha újabb szerepbe lép át, és az elektromos sportkocsi Japánon belüli forgalmazását is vállalja.