Eredetileg plug-in hibridként mutatkozott be a Peugeot 408, és akkor még azt ígérték, pár hónapon belül bevezetik a tisztán elektromos verziót is. A pár hónapból pár tucat lett, közben érkezett egy tisztán benzines és egy mild hibrid variáns is, most azonban tényleg itt az e-408.
Míg az új generációs 3008 és 5008 crossoverek már a vadonatúj STLA Közép platformra épülnek, a 408-as még annak az elődjén: az EMP2 padlólemez-család előző verzióján nyugszik. A 279 cm-es tengelytáv így is elegendő helyet hagy egy nagy kapacitású akkumulátor beépítéséhez. A nettó 58,2 kWh kapacitású nikkel-mangán-kobalt akkumulátor a WLTP szabvány szerint akár 453 kilométerre elegendő töltést tárol. A fedélzeti töltő 11 kW-os, egyenáramról akár 120 kW-tal tölthetünk, mely esetben 20%-os töltöttségről bő harminc perc alatt 80%-ra tölthető az autó.
A kedvező hatótávban a szériakivitelű hőszivattyú mellett az is kulcsszerepet játszik, hogy az alapmodellnél alkalmazott aerodinamikai megoldások, valamint az ezekhez társuló, speciális kialakítású padlólemez-burkolat jóvoltából viszonylag csekély: 15,2 kWh/100km energia-fogyasztást regisztráltak a homologizáció során. Szintén a hatótávolságot növeli, hogy a regeneratív fékhatás három fokozatban szabályozható, maximum erőn akár 2,0 m/s2 lassulás érhető el – itt gázelvételre már felgyulladnak a féklámpák.
A bevezető verziót egyetlen 157 kilowatt (210 LE) csúcsteljesítményű, 345 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotor hajtja. Takarékossági okokból két gyengített üzemmód is választható: ezek 125, illetve 140 kW-ra csökkentik a csúcsteljesítményt.
Az alábbi táblázat az e-408 mellett a vele közös platformra épülő e-308, valamint az új generációs e-3008 alapvető adatait tartalmazza.
Peugeot e-308 | Peugeot e-408 | Peugeot e-3008 | ||
Hosszúság | mm | 4367 | 4687 | 4540 |
Szélesség | mm | 1852 | 1848 | 1890 |
Magasság | mm | 1440 | 1487 | 1640 |
Tengelytáv | mm | 2675 | 2787 | 2739 |
Motorteljesítmény | kW | 115 | 157 | 160-240 |
Akkumulátor kapacitása, nettó | kWh | 50 | 58,2 | 73 – 96,9 |
Hatótávolság, WLTP | km | 349-400 | 453 | 525-700 |
Amint az az elektromos járműveknél szokás, az e-408 is speciális, csekély gördülési ellenállású abroncsokat kapott, ugyanakkor ezek még az eddig ismert GT felszereltségi szinthez kínált gumiknál is sportosabb profilúak (205/55 R19 helyett 225/50 R19.) A fordulókör nem változott.
Belül szintén jól ismert környezet fogad, de az i-Cockpit rendszer kiegészül egy utazástervező funkcióval, amely lehetővé teszi a navigációs rendszer számára, hogy az útvonal számítósakor figyelembe vegye az akkumulátor pillanatnyi állapotát, a töltési igényeket, és egy sor további olyan szempontot, ami a célállomás gyors és biztos elérését lehetővé teszi.
Az akkumulátor padló alatti elhelyezésének köszönhetően nem csorbul a helykínálat: a hátul utazók lába befér az első ülések alá, a csomagtartó 471 literes, azaz akkora, mint a plug-in hibrid verzióé.